Estilo de liderazgo predominante en los docentes del nivel primaria de instituciones educativas Red N° 08 Región Callao

Descripción del Articulo

The research identifies the predominant leadership style of teachers of primary schools in the Callao Region. We chose a descriptive simple type transversal research, quantitative in nature. In order to do this we used the Leadership Style Questionnaire (Celide - A), Morales-Molero, which reflects t...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Matos Villanueva, Jesús Martín
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1174
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1174
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Primary education
Primary schools
Leadership
Current research
Escuela primaria
Incentivos del comportamiento
Investigación en curso
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The research identifies the predominant leadership style of teachers of primary schools in the Callao Region. We chose a descriptive simple type transversal research, quantitative in nature. In order to do this we used the Leadership Style Questionnaire (Celide - A), Morales-Molero, which reflects the typology presented by Bernard Bass, who considers three styles of leadership. This test allows a score for each of the three styles and dimensions that comprise it. We determined a random sample of 119 people, for the universe of 168 teachers from 9 schools. The study group was composed of 168 teachers from 9 schools, and identified a random sample of 119 people. The results show that the vast majority of teachers focuses on transformational leadership style.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).