Niveles de comprensión lectora en los estudiantes del 4° grado de primaria del Centro Poblado Mi Perú - Ventanilla
Descripción del Articulo
The research presents a simple descriptive study design on reading comprehension level of students of 4th grade in Primary of Public Institutions situated in Mi Peru-Ventanilla. It was used as an instrument the ACL test. The sample was 449 students. The results presents that the highest percentage o...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1244 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1244 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Text comprehension Primary schools Primary education Public education Comprensión del texto Escuela primaria Enseñanza pública https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The research presents a simple descriptive study design on reading comprehension level of students of 4th grade in Primary of Public Institutions situated in Mi Peru-Ventanilla. It was used as an instrument the ACL test. The sample was 449 students. The results presents that the highest percentage of students located on the low level in reading comprehension and according to dimensions the most of them are located on the upper level of the literal dimension and low levels of the organizational dimension, inferential and critical. Concluding that, the children in the area of Mi Peru, need to strengthen the more complex dimensions of reading comprehension to ensure the progressive acquisition of knowledge. The findings are discussed in relation to the literature on levels of reading comprehension in Primary, also indicate its limitations. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).