Estrategias cognitivas del aprendizaje y comprensión lectora en estudiantes de quinto grado de secundaria de una institución educativa - Callao
Descripción del Articulo
This study focuses on cognitive learning strategies that make the student to understand a text. The purpose is to determine the relation between the cognitive strategies and the level of reading comprehension in fifth grade high school students in a public educational institution in Callao. The meth...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1208 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1208 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Secondary schools Educational institution Learning strategy Estudio y enseñanza (Secundaria) Aprendizaje cognitivo Escuela secundaria Centro de enseñanza https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | This study focuses on cognitive learning strategies that make the student to understand a text. The purpose is to determine the relation between the cognitive strategies and the level of reading comprehension in fifth grade high school students in a public educational institution in Callao. The methodology is descriptive and correlational. The sample was formed by 102 students; there were boys and girls from 16 to 18 to years old. The learning and motivation strategy questionnaire from Ayala, Martínez y Yuste (2004). It was applied to evaluate the cognitive variable for the reading comprehension variable, it was applied the reading comprehension test from Tapia and Silva (1977). The obtained result indicates a significant positive correlation between the variables of study. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).