Estilos de aprendizaje en estudiantes de quinto grado de secundaria en una institución educativa en la Región Callao
Descripción del Articulo
This research was to determine whether there were significant differences in the learning styles of students from 5th grade secondary school according to gender. The sample was made up by 200 students from an educational institution in the Callao region. The survey instrument was questionnaire Honey...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2010 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | USIL-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1164 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14005/1164 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Individual differences Secondary schools Secondary school Diferencia individual Escuela secundaria Centro de enseñanza Centro de enseñanza secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | This research was to determine whether there were significant differences in the learning styles of students from 5th grade secondary school according to gender. The sample was made up by 200 students from an educational institution in the Callao region. The survey instrument was questionnaire Honey-Alonso learning styles (2007). Findings allowed concluding that there are significant differences in the active level according to gender, being the score average, higher in the female to male. On the styles thoughtful, theoretical and pragmatic; no significant differences were found. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).