Inteligencias múltiples en estudiantes de tercer grado de secundaria de una institución educativa de Ventanilla - Callao

Descripción del Articulo

The descriptive research consisted of measuring the multiple intelligences, defined by Gardner (2001), of one hundred and thirty-three students from third grade secondary a school of Ventanilla - Callao in 2010. The instrument applied is The Minds Multiple Intelligences Scale validated in Peru by Ru...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Matos Caparó, Félix Martín
Formato: tesis de maestría
Fecha de Publicación:2012
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:USIL-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.usil.edu.pe:20.500.14005/1183
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.14005/1183
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Intelligence tests
Secondary schools
Educational institution
Test de inteligencia
Escuela secundaria
Centro de enseñanza
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The descriptive research consisted of measuring the multiple intelligences, defined by Gardner (2001), of one hundred and thirty-three students from third grade secondary a school of Ventanilla - Callao in 2010. The instrument applied is The Minds Multiple Intelligences Scale validated in Peru by Ruiz (2004). The result indicates high levels in the kinesthetic, interpersonal and naturalist intelligences as well as low levels of the mathematical and linguistic intelligences. The application of the instrument contributes to the description of the multiple intelligences and the grouping students according to intelligences patterns for high, medium and low levels.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).