Capacitación ambiental y mejoramiento de los servicios ecoturísticos, en el sector Tingana
Descripción del Articulo
Environmental education aims fonning citizens who know the scope biophysical and its associated problems; that they know how to help solve them and motívate them to enable them to participate in the solution, as well along with the ecotourisrn services has become an extraordinary source of income fo...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2011 |
| Institución: | Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto |
| Repositorio: | UNSM-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unsm.edu.pe:11458/191 |
| Enlace del recurso: | http://hdl.handle.net/11458/191 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Capacitación ambiental mejoramiento servicios ecoturísticos sector Tingana |
| id |
UNSM_2b70e04225ef7bd98bf367b4b711c933 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:repositorio.unsm.edu.pe:11458/191 |
| network_acronym_str |
UNSM |
| network_name_str |
UNSM-Institucional |
| repository_id_str |
|
| dc.title.es_PE.fl_str_mv |
Capacitación ambiental y mejoramiento de los servicios ecoturísticos, en el sector Tingana |
| title |
Capacitación ambiental y mejoramiento de los servicios ecoturísticos, en el sector Tingana |
| spellingShingle |
Capacitación ambiental y mejoramiento de los servicios ecoturísticos, en el sector Tingana Amasifuén Pérez, Alexander Capacitación ambiental mejoramiento servicios ecoturísticos sector Tingana |
| title_short |
Capacitación ambiental y mejoramiento de los servicios ecoturísticos, en el sector Tingana |
| title_full |
Capacitación ambiental y mejoramiento de los servicios ecoturísticos, en el sector Tingana |
| title_fullStr |
Capacitación ambiental y mejoramiento de los servicios ecoturísticos, en el sector Tingana |
| title_full_unstemmed |
Capacitación ambiental y mejoramiento de los servicios ecoturísticos, en el sector Tingana |
| title_sort |
Capacitación ambiental y mejoramiento de los servicios ecoturísticos, en el sector Tingana |
| author |
Amasifuén Pérez, Alexander |
| author_facet |
Amasifuén Pérez, Alexander |
| author_role |
author |
| dc.contributor.advisor.fl_str_mv |
Asas Luna, Santiago |
| dc.contributor.author.fl_str_mv |
Amasifuén Pérez, Alexander |
| dc.subject.es_PE.fl_str_mv |
Capacitación ambiental mejoramiento servicios ecoturísticos sector Tingana |
| topic |
Capacitación ambiental mejoramiento servicios ecoturísticos sector Tingana |
| description |
Environmental education aims fonning citizens who know the scope biophysical and its associated problems; that they know how to help solve them and motívate them to enable them to participate in the solution, as well along with the ecotourisrn services has become an extraordinary source of income for people who develop in a sustainable manner, have a beneficial effect on improvíng the lífe qualíty of our communities through responsíble tourism initiatives seek to preserve the environment, protect fragile ecosystems, and promote the sustainable use ofthe biodiversity. The objective of this study is to strengthen knowledge and attitudes in the delívery of services in the ecotourism sector Tingana, this sector located in the area called Area of Conservation and Recovery of wetland ecosystems of the High May- ZOCRE HAM, in order to provide infonnation and suitable conditions for tourists as policies of a sustainable management of the area. In the present study used methods are applied, so that it is intended to modify the levels of significant leaming, arguing that the applied research seeks to know to do, to act, to build, to modify. In the case generate actions toward the ecotourism development Association and conservation of the Aguajal Renacal Avisado River-Tingana (ADECAR), taking into account that the area is an ecosystem of aguajales and renacales. In addition, the study presents a proposal to implement the ecotourism services through the creation of an interpretation center which is attempting to translate and adapt the technical language, and often complex of the environment, to a more infonnative and motivating that can be understood by a public medium, without losing their meaning and accuracy, as well as containers for the segregation ofthe solid waste and tags in the Tingana sector, this represents a tool oftourism management ofthe ZOCRE HAM. |
| publishDate |
2011 |
| dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2016-11-02T19:04:16Z |
| dc.date.available.none.fl_str_mv |
2016-11-02T19:04:16Z |
| dc.date.issued.fl_str_mv |
2011 |
| dc.type.en_US.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
| format |
bachelorThesis |
| dc.identifier.citation.es_PE.fl_str_mv |
Apa |
| dc.identifier.other.none.fl_str_mv |
6052011 |
| dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
http://hdl.handle.net/11458/191 |
| identifier_str_mv |
Apa 6052011 |
| url |
http://hdl.handle.net/11458/191 |
| dc.language.iso.es_PE.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.ispartof.fl_str_mv |
SUNEDU |
| dc.rights.en_US.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| dc.rights.uri.*.fl_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/ |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/ |
| dc.format.es_PE.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.es_PE.fl_str_mv |
Universidad Nacional de San Martín |
| dc.source.es_PE.fl_str_mv |
Universidad Nacional de San Martín Repositorio de Tesis – UNSM |
| dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:UNSM-Institucional instname:Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto instacron:UNSM |
| instname_str |
Universidad Nacional de San Martin - Tarapoto |
| instacron_str |
UNSM |
| institution |
UNSM |
| reponame_str |
UNSM-Institucional |
| collection |
UNSM-Institucional |
| bitstream.url.fl_str_mv |
http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/191/3/6052011.pdf.jpg http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/191/1/6052011.pdf http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/191/2/6052011.pdf.txt |
| bitstream.checksum.fl_str_mv |
ac04442cca4ef3eae865f0dff28f0bfd 7031a6c381a8f880ffb7b93908a816f9 dcdd79b287d878f248dfc187fdd64d73 |
| bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 |
| repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Institucional de la Universidad |
| repository.mail.fl_str_mv |
repositorio@unsm.edu.pe |
| _version_ |
1741962193991106560 |
| spelling |
Asas Luna, Santiago184ab0dd-c612-4670-8935-c636b2e9abdaAmasifuén Pérez, Alexander2016-11-02T19:04:16Z2016-11-02T19:04:16Z2011Apa6052011http://hdl.handle.net/11458/191Environmental education aims fonning citizens who know the scope biophysical and its associated problems; that they know how to help solve them and motívate them to enable them to participate in the solution, as well along with the ecotourisrn services has become an extraordinary source of income for people who develop in a sustainable manner, have a beneficial effect on improvíng the lífe qualíty of our communities through responsíble tourism initiatives seek to preserve the environment, protect fragile ecosystems, and promote the sustainable use ofthe biodiversity. The objective of this study is to strengthen knowledge and attitudes in the delívery of services in the ecotourism sector Tingana, this sector located in the area called Area of Conservation and Recovery of wetland ecosystems of the High May- ZOCRE HAM, in order to provide infonnation and suitable conditions for tourists as policies of a sustainable management of the area. In the present study used methods are applied, so that it is intended to modify the levels of significant leaming, arguing that the applied research seeks to know to do, to act, to build, to modify. In the case generate actions toward the ecotourism development Association and conservation of the Aguajal Renacal Avisado River-Tingana (ADECAR), taking into account that the area is an ecosystem of aguajales and renacales. In addition, the study presents a proposal to implement the ecotourism services through the creation of an interpretation center which is attempting to translate and adapt the technical language, and often complex of the environment, to a more infonnative and motivating that can be understood by a public medium, without losing their meaning and accuracy, as well as containers for the segregation ofthe solid waste and tags in the Tingana sector, this represents a tool oftourism management ofthe ZOCRE HAM.La educación ambiental asptra formar ciudadanos que conozcan lo referente al ámbito biofísico y sus problemas asociados; que sepan cómo ayudar a resolverlos y a motivarlos para que puedan participar en su solución, así mismo junto con los servicios ecoturísticos se ha convertido en una extraordinaria fuente de ingresos para las personas que lo desarrollan en forma sostenible, incidiendo positivamente en mejorar la calidad de vida de nuestras comunidades, a través de iniciativas de turismo responsable se busca conservar e] medio ambiente, proteger ecosistemas frágiles, y fomentar el uso sostenible de la biodiversidad. El objetivo del presente estudio es fortalecer conocimientos y actitudes en la prestación de los servicios Ecoturísticos en el Sector Tigana, dicho sector ubicado en el área denominada Zona de Conservación y Recuperación de Ecosistemas Humedal del Alto Mayo - ZoCRE HAM, con el fin de brindar información y condiciones adecuadas a los turistas como politicas de un manejo sostenible del área. En el presente estudio son utilizados métodos aplicados, por lo que se pretende modificar los niveles de aprendizaje significativo, sosteniendo que la investigación aplicada busca conocer para hacer, para actuar, para construir, para modificar. En el caso generar acciones hacia la Asociación de Desarrollo Ecoturístico y Conservac.ión del Aguajal Renacal Río A visado-Tingana (ADECAR), teniendo en cuenta que el área es un ecosistema de aguajales y renacales. Como complemento, el estudio presenta una propuesta de implementar los servtc1os ecoturisticos mediante la creación de un centro de interpretación la cual se intenta traducir y adaptar el lenguaje técnico, y a menudo complejo, del ambiente a una fonna más divulgativa y motivante que pueda ser comprendida por un público medio, sin por ello perder su significado y precisión, así mismo de contenedores para la segregación de los residuos sólidos y señalizaciones en el sector Tingana, de este modo se representa una herramienta de gestión turística de la ZoCRE HAM.Tesisapplication/pdfspaUniversidad Nacional de San Martíninfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/Universidad Nacional de San MartínRepositorio de Tesis – UNSMreponame:UNSM-Institucionalinstname:Universidad Nacional de San Martin - Tarapotoinstacron:UNSMCapacitaciónambientalmejoramientoserviciosecoturísticossectorTinganaCapacitación ambiental y mejoramiento de los servicios ecoturísticos, en el sector Tinganainfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisSUNEDUTítulo ProfesionalIngenieria AmbientalUniversidad Nacional de San Martín.Facultad de EcologíaIngeniero AmbientalTHUMBNAIL6052011.pdf.jpg6052011.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg975http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/191/3/6052011.pdf.jpgac04442cca4ef3eae865f0dff28f0bfdMD53ORIGINAL6052011.pdfapplication/pdf7894723http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/191/1/6052011.pdf7031a6c381a8f880ffb7b93908a816f9MD51TEXT6052011.pdf.txt6052011.pdf.txtExtracted texttext/plain272584http://repositorio.unsm.edu.pe/bitstream/11458/191/2/6052011.pdf.txtdcdd79b287d878f248dfc187fdd64d73MD5211458/191oai:repositorio.unsm.edu.pe:11458/1912021-12-23 03:05:48.657Repositorio Institucional de la Universidadrepositorio@unsm.edu.pe |
| score |
13.905282 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).