Dramatización como recurso para fomentar el hábito de lectura en los estudiantes de primaria
Descripción del Articulo
Promoting a reading habit is essential for a student and a society. It means that humanity knowledge will not be lost and on the contrary, it will be improved with new contributions to face future adversities. Thus, this paper entitled: Dramatization as a resource to promote the reading habit in ele...
Autor: | |
---|---|
Formato: | otro |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/17821 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/17821 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación Educación primaria Arte Drama Lectura |
Sumario: | Promoting a reading habit is essential for a student and a society. It means that humanity knowledge will not be lost and on the contrary, it will be improved with new contributions to face future adversities. Thus, this paper entitled: Dramatization as a resource to promote the reading habit in elementary students has the purpose of implementing this resource to promote the reading habit. The dramatization as a resource is supposed to be a support to the teacher work through the staging of the previous read facts; while the reading habit is a recurring act aimed at decoding texts. Applying this resource fulfilled the proposed purpose evidenced in the initial problems improvement of the of the students, e.g.: spelling errors, the deficit in the inferential and critical levels and writing incoherence. Besides, there were benefits beyond what was planned. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).