Problemas aritméticos de enunciados verbales para desarrollar la resolución de problemas de cantidad en estudiantes de segundo grado de primaria
Descripción del Articulo
The purpose of this sufficiency work is to develop the competence Solve quantity problems through the application of the strategy Arithmetic problems of verbal statements in students of the second grade of primary school. As a methodology, a set of learning sessions that will allow the improvement o...
Autor: | |
---|---|
Formato: | otro |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
Repositorio: | UNITRU-Tesis |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/18861 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/18861 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Estrategias matemáticas Resolución de problemas Matemática Educación primaria http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The purpose of this sufficiency work is to develop the competence Solve quantity problems through the application of the strategy Arithmetic problems of verbal statements in students of the second grade of primary school. As a methodology, a set of learning sessions that will allow the improvement of student learning to be recognized and validated through the application of learning activities were planned, executed and evaluated. The PAEV strategy is based on the constructivist theory, the problem-solving approach and is currently attached to the competency-based approach. It was concluded that this strategy developed the resolution of quantity problems, showing better performance in the second grade students in the area, finding the result of problems more efficiently, proposing better strategies in solving their problems and representing the data and your operation. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).