Estudio definitivo del proyecto de construcción de la vía local pasambara-chorpamba, distrito de quiruvilca, provincia de santiago de chuco-la libertad, 2017
Descripción del Articulo
This research was developed in the Pasambara y Chorpamba localities, located in the Quiruvilca district, Santiago de Chuco province - La Libertad. The definitive study of construction project of a vía that connect these locatities was realized, for that we traveled to the research zone, where a seri...
| Autores: | , |
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| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2018 |
| Institución: | Universidad Nacional de Trujillo |
| Repositorio: | UNITRU-Tesis |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/11112 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.14414/11112 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Tráfico vehicular |
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Miñano Zavaleta, Victor Hugo |
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Tráfico vehicular |
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This research was developed in the Pasambara y Chorpamba localities, located in the Quiruvilca district, Santiago de Chuco province - La Libertad. The definitive study of construction project of a vía that connect these locatities was realized, for that we traveled to the research zone, where a series of basic engineering studies were developed like study of vehicular traffic, topography, soil mechanics study of samples taken from pits made in situ, hydrological and hydraulic study based on data obtained in the field and hydrological statistical data in the area; that together with the use of application software for road geometric design (AutoCAD civil 3D), costs and budgets (S10) and work scheduling (MS Project). A design IMDA of 120 vehicles/day was obtained, a classification of road type 3 (rugged), a CBR at the subgrade level of 19%, drainage works such as 24 "culverts and gutters of 0.50 x 1.00 m section and a road length of 6 646.80 m with a cross section with presence of berms of 0.50 m and a pavement formed by 15 cm of sub-base and 15 cm of affirmed; in addition, a budget of S /.6 409 086.46 and a work schedule of 206 days. |
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Diaz Diaz, AlexMiñano Zavaleta, Victor HugoUrguiaga Carrión, Luceyli Ysabel2018-12-31T13:19:08Z2018-12-31T13:19:08Z2018-11https://hdl.handle.net/20.500.14414/11112This research was developed in the Pasambara y Chorpamba localities, located in the Quiruvilca district, Santiago de Chuco province - La Libertad. The definitive study of construction project of a vía that connect these locatities was realized, for that we traveled to the research zone, where a series of basic engineering studies were developed like study of vehicular traffic, topography, soil mechanics study of samples taken from pits made in situ, hydrological and hydraulic study based on data obtained in the field and hydrological statistical data in the area; that together with the use of application software for road geometric design (AutoCAD civil 3D), costs and budgets (S10) and work scheduling (MS Project). A design IMDA of 120 vehicles/day was obtained, a classification of road type 3 (rugged), a CBR at the subgrade level of 19%, drainage works such as 24 "culverts and gutters of 0.50 x 1.00 m section and a road length of 6 646.80 m with a cross section with presence of berms of 0.50 m and a pavement formed by 15 cm of sub-base and 15 cm of affirmed; in addition, a budget of S /.6 409 086.46 and a work schedule of 206 days.La presente investigación se desarrolló en las localidades de Pasambara y Chorpamba, ubicadas en el distrito de Quiruvilca, provincia de Santiago de Chuco-La Libertad. Se realizó el estudio definitivo del proyecto de construcción de una vía que une dichas localidades, para lo cual se viajó a la zona de investigación, donde se realizó una serie de estudios básicos de ingeniería como estudio de tráfico vehicular, levantamiento topográfico de la zona, mecánica de suelos de muestras extraídas de calicatas realizadas in situ, estudio hidrológico e hidráulico en función de datos obtenidos en campo y datos estadísticos hidrológicos de la zona; que junto con la utilización de softwares aplicativos para el diseño geométrico de carreteras (AutoCAD civil 3D), costos y presupuestos (S10) y programación de obra (MS Project). Se obtuvo como resultado un IMDA de diseño de 120 veh/día, una clasificación de carretera tipo 3 (accidentada), un CBR a nivel de subrasante de 19%, obras de drenaje como alcantarillas de 24” y cunetas de 0.50 x 1.00 m de sección y una longitud de carretera de 6 646.80 m con una sección transversal con presencia de bermas de 0.50 m y un pavimento conformado por 15 cm de sub-base y 15 cm de afirmado; además, un presupuesto de S/.6 409 086.46 y un cronograma de obra de 206 días.TesisspaUniversidad Nacional de TrujilloTciv;TcivSUNEDUinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/Universidad Nacional de Trujillo,Repositorio institucional - UNITRUreponame:UNITRU-Tesisinstname:Universidad Nacional de Trujilloinstacron:UNITRUTráfico vehicularEstudio definitivo del proyecto de construcción de la vía local pasambara-chorpamba, distrito de quiruvilca, provincia de santiago de chuco-la libertad, 2017info:eu-repo/semantics/bachelorThesisTítulo ProfesionalIngeniero CivilIngenieríaUniversidad Nacional de Trujillo.Facultad de IngenieríaORIGINALMIÑANO ZAVALETA, Victor Hugo; URQUIAGA CARRIÓN, Luceyli Ysabel.pdfMIÑANO ZAVALETA, Victor Hugo; URQUIAGA CARRIÓN, Luceyli Ysabel.pdfTráfico vehicularapplication/pdf8075733https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/ca923f6a-4cd7-4fac-a065-95a7c8ec2196/downloadbbf3e3fd174eadfc9ee9caf7b9c18f2eMD51LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; charset=utf-81748https://dspace.unitru.edu.pe/bitstreams/17a685f6-7c26-496a-8f83-8848a70c173e/download8a4605be74aa9ea9d79846c1fba20a33MD5220.500.14414/11112oai:dspace.unitru.edu.pe:20.500.14414/111122018-12-31 08:19:08.308http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/2.5/pe/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://dspace.unitru.edu.peRepositorio Institucional - UNITRUrepositorios@unitru.edu.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 |
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