El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019

Descripción del Articulo

The general objective of this thesis is to determine how the case method is related to the meaningful learning of marketing in the Faculty of Business Sciences of the Enrique Guzmán y Valle National University of Education -2019 and as specific objectives, to determine how understanding is related c...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Salas Pittman, Quintter Larry
Formato: tesis doctoral
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
Repositorio:UNE-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.une.edu.pe:20.500.14039/5404
Enlace del recurso:https://repositorio.une.edu.pe/handle/20.500.14039/5404
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Método de Casos
Aprendizaje Significativo
Marketing y Soluciones Acertadas
http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
id UNEI_81ac8d220ff2f77d35973deeaa489884
oai_identifier_str oai:repositorio.une.edu.pe:20.500.14039/5404
network_acronym_str UNEI
network_name_str UNE-Institucional
repository_id_str 4891
spelling PublicationMiranda Guevara, Bertha GladysSalas Pittman, Quintter Larry2021-08-27T07:16:05Z2024-11-01T22:08:17Z2021-08-27T07:16:05Z2024-11-01T22:08:17Z2021-07-02Salas Pittman, Q. L. (2021). El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019 (Tesis de doctorado). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.https://repositorio.une.edu.pe/handle/20.500.14039/5404The general objective of this thesis is to determine how the case method is related to the meaningful learning of marketing in the Faculty of Business Sciences of the Enrique Guzmán y Valle National University of Education -2019 and as specific objectives, to determine how understanding is related comprehensive, the application of theoretical and technical concepts, the search for correct solutions and the decision-making process with significant learning of marketing. Regarding the methodology, the research approach is quantitative, applied, the research design is non-experimental, transectional or transversal, and the method is hypothetical deductive. Regarding the results, to measure the validity of the content of the instrument, three specialists in the subject were summoned, to establish the reliability, the Cronbach's alpha coefficient has been used, to contrast the hypotheses of the present investigation, it has been used the Spearman Coefficient test, and the results are presented under a descriptive statistical analysis. When analyzing the results of the case method and significant learning variables, it is observed that there is a great relationship since 80.4% of those surveyed consider that the case method is an efficient learning strategy.application/pdfspaUniversidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y VallePEinfo:eu-repo/semantics/openAccessAtribución 4.0 Internacionalhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Método de CasosAprendizaje SignificativoMarketing y Soluciones Acertadashttp://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019info:eu-repo/semantics/doctoralThesisinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionreponame:UNE-Institucionalinstname:Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valleinstacron:UNESUNEDUCiencias de la EducaciónUniversidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle. Escuela de PosgradoDoctor en Ciencias de la Educación09081950https://orcid.org/ 0000-0002-1702-374908386484199307Reyes Blácido, IrmaMerino Solsol, Luis AntonioValenzuela Condori, Juan CarlosAcosta Castro, Tito Doroteohttp://purl.org/pe-repo/renati/nivel#doctorhttp://purl.org/pe-repo/renati/type#tesisORIGINALQuintter-Larry-SALAS-PITTMAN.pdfapplication/pdf2657453https://repositorio.une.edu.pe/bitstreams/c9588a46-e622-4589-81b0-30dff2047896/downloada9a2aff3492328b3f6a3b50acb5e6e8bMD51TEXTQuintter-Larry-SALAS-PITTMAN.pdf.txtQuintter-Larry-SALAS-PITTMAN.pdf.txtExtracted texttext/plain101670https://repositorio.une.edu.pe/bitstreams/571fda1d-e2fd-433b-8c78-9f45180deee7/download337188f23ea12e7b7dc70575838c02c8MD52THUMBNAILQuintter-Larry-SALAS-PITTMAN.pdf.jpgQuintter-Larry-SALAS-PITTMAN.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg8218https://repositorio.une.edu.pe/bitstreams/749e4eef-34a6-4c64-a410-b9c501d3d8a9/downloade28ca55e3209b2b91bce53ab36f87f82MD5320.500.14039/5404oai:repositorio.une.edu.pe:20.500.14039/54042024-11-15 04:13:28.246http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://repositorio.une.edu.peBiblioteca Digital Universidad Nacional de Educación Enrique Gúzman y Vallebdigital@metabiblioteca.com
dc.title.es_PE.fl_str_mv El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019
title El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019
spellingShingle El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019
Salas Pittman, Quintter Larry
Método de Casos
Aprendizaje Significativo
Marketing y Soluciones Acertadas
http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
title_short El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019
title_full El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019
title_fullStr El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019
title_full_unstemmed El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019
title_sort El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019
author Salas Pittman, Quintter Larry
author_facet Salas Pittman, Quintter Larry
author_role author
dc.contributor.advisor.fl_str_mv Miranda Guevara, Bertha Gladys
dc.contributor.author.fl_str_mv Salas Pittman, Quintter Larry
dc.subject.es_PE.fl_str_mv Método de Casos
Aprendizaje Significativo
Marketing y Soluciones Acertadas
topic Método de Casos
Aprendizaje Significativo
Marketing y Soluciones Acertadas
http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
dc.subject.ocde.es_PE.fl_str_mv http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
description The general objective of this thesis is to determine how the case method is related to the meaningful learning of marketing in the Faculty of Business Sciences of the Enrique Guzmán y Valle National University of Education -2019 and as specific objectives, to determine how understanding is related comprehensive, the application of theoretical and technical concepts, the search for correct solutions and the decision-making process with significant learning of marketing. Regarding the methodology, the research approach is quantitative, applied, the research design is non-experimental, transectional or transversal, and the method is hypothetical deductive. Regarding the results, to measure the validity of the content of the instrument, three specialists in the subject were summoned, to establish the reliability, the Cronbach's alpha coefficient has been used, to contrast the hypotheses of the present investigation, it has been used the Spearman Coefficient test, and the results are presented under a descriptive statistical analysis. When analyzing the results of the case method and significant learning variables, it is observed that there is a great relationship since 80.4% of those surveyed consider that the case method is an efficient learning strategy.
publishDate 2021
dc.date.accessioned.none.fl_str_mv 2021-08-27T07:16:05Z
2024-11-01T22:08:17Z
dc.date.available.none.fl_str_mv 2021-08-27T07:16:05Z
2024-11-01T22:08:17Z
dc.date.issued.fl_str_mv 2021-07-02
dc.type.es_PE.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
dc.type.version.es_PE.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format doctoralThesis
status_str publishedVersion
dc.identifier.citation.es_PE.fl_str_mv Salas Pittman, Q. L. (2021). El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019 (Tesis de doctorado). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.
dc.identifier.uri.none.fl_str_mv https://repositorio.une.edu.pe/handle/20.500.14039/5404
identifier_str_mv Salas Pittman, Q. L. (2021). El Método de Casos y el Aprendizaje Significativo del Marketing en la Facultad de Ciencias Empresariales de la Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle – 2019 (Tesis de doctorado). Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle, Lima, Perú.
url https://repositorio.une.edu.pe/handle/20.500.14039/5404
dc.language.iso.es_PE.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.ispartof.fl_str_mv SUNEDU
dc.rights.es_PE.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.*.fl_str_mv Atribución 4.0 Internacional
dc.rights.uri.*.fl_str_mv http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
eu_rights_str_mv openAccess
rights_invalid_str_mv Atribución 4.0 Internacional
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.format.es_PE.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.es_PE.fl_str_mv Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
dc.publisher.country.es_PE.fl_str_mv PE
dc.source.none.fl_str_mv reponame:UNE-Institucional
instname:Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
instacron:UNE
instname_str Universidad Nacional de Educación Enrique Guzmán y Valle
instacron_str UNE
institution UNE
reponame_str UNE-Institucional
collection UNE-Institucional
bitstream.url.fl_str_mv https://repositorio.une.edu.pe/bitstreams/c9588a46-e622-4589-81b0-30dff2047896/download
https://repositorio.une.edu.pe/bitstreams/571fda1d-e2fd-433b-8c78-9f45180deee7/download
https://repositorio.une.edu.pe/bitstreams/749e4eef-34a6-4c64-a410-b9c501d3d8a9/download
bitstream.checksum.fl_str_mv a9a2aff3492328b3f6a3b50acb5e6e8b
337188f23ea12e7b7dc70575838c02c8
e28ca55e3209b2b91bce53ab36f87f82
bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv MD5
MD5
MD5
repository.name.fl_str_mv Biblioteca Digital Universidad Nacional de Educación Enrique Gúzman y Valle
repository.mail.fl_str_mv bdigital@metabiblioteca.com
_version_ 1846704342887825408
score 12.846785
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).