Cuentos como estrategia didáctica para el desarrollo de la expresión oral en estudiantes de primer grado de secundaria de La Institución Educativa N° 1704535 Yankuam Jintia Bilingüe Datem del Marañón 2024
Descripción del Articulo
The aim of this research was to evaluate how the use of storytelling as a didactic strategy influences the development of oral expression in first-year secondary students at the Institution N° 1704535 Yankuam Jintia – Bilingual, Datem del Marañón, 2024. A quasi-experimental design was used with two...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/12410 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/12410 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Cuentos Estrategia didáctica Expresión oral Habilidades verbales Habilidades paraverbales Habilidades no verbales https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The aim of this research was to evaluate how the use of storytelling as a didactic strategy influences the development of oral expression in first-year secondary students at the Institution N° 1704535 Yankuam Jintia – Bilingual, Datem del Marañón, 2024. A quasi-experimental design was used with two groups: experimental and control, with a sample of 50 students. Pre and post-tests were used to evaluate the students' verbal, paraverbal, and non-verbal competencies. The results showed that the students in the experimental group, who were exposed to the use of stories, significantly improved in all areas of oral expression compared to the control group. The significance values obtained from the t-test were p = 0.000 for oral expression, verbal, paraverbal, and non-verbal skills, indicating that the use of stories has a positive and significant impact on the development of oral expression. It is concluded that the implementation of storytelling as a didactic strategy effectively promotes the development of students' oral competencies, improving their verbal, paraverbal, and non-verbal expression abilities. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).