Hábitos de estudios y comprensión lectora en estudiantes del 3er grado de primaria de la I.E. N° 601324 Virgen de las Mercedes del distrito de San Juan Bautista 2022

Descripción del Articulo

Starting from the cuestión What is the relationship between study habits and reading comprehension levels in third grade students of Primary Educational Institution N° 601324 “Virgen de las Mercedes” of San Juan Bautista, 2022? the Objective: The aim of this study was to determine the relationship b...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vargas Segura, Juliana
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9686
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/9686
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Comprensión lectora
Aprendizaje activo
Hábitos
Estudiante de primaria
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:Starting from the cuestión What is the relationship between study habits and reading comprehension levels in third grade students of Primary Educational Institution N° 601324 “Virgen de las Mercedes” of San Juan Bautista, 2022? the Objective: The aim of this study was to determine the relationship between study habits and the reading comprehension levels in students third grade students of primary educational institution N° 601324 “Virgen de las Mercedes”, of San Juan Bautista, 2022. Materials and methods: It was applied two questionnaires to 60 children, previous validation for experts. The study was descriptive – relational and the design was not experimental. To determine the relationship it used the non-parametric statistical test Kendall Tau-b. It was observed: that resulted of the test Tb = 0,556, with a significance value p=0,00 < 0,05. Conclusion: there is a positive and significative relationship between study habits and the reading comprehension in students of the third grade of elementary school of the educational institution N° 601324 “Virgen de las Mercedes”, of San Juan Bautista, 2022.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).