Taller de resiliencia para mejorar las capacidades socio afectivas en directivos y docentes de las instituciones educativas públicas de la red educativa rural las Amazonas Maynas 2023
Descripción del Articulo
The research aims to assess the impact of the Resilience Workshop on improving the socio-emotional competencies of administrators and teachers in the Rural Educational Network Las Amazonas during 2023. An evaluative methodology was utilized, featuring a pre-experimental design with univariate, longi...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11693 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11693 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Taller educativo Resiliencia Habilidades sociales Desarrollo afectivo Directivo Docente Escuelas públicas Esculelas rurales https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The research aims to assess the impact of the Resilience Workshop on improving the socio-emotional competencies of administrators and teachers in the Rural Educational Network Las Amazonas during 2023. An evaluative methodology was utilized, featuring a pre-experimental design with univariate, longitudinal, and field approaches, involving a single group with pretest and posttest assessments. The sample consisted of 48 teachers and administrators, and the data collection instrument was validated through expert judgment. Results reveal significant differences in the means and standard deviations of socio-emotional competencies and their components before and after the workshop. Means increased substantially, from 40.79 to 60.33 in the socio-emotional variable. Specific competencies also exhibited notable increases: emotion regulation from 8.75 to 15.08, personal motivation from 8.96 to 15.21, emotion recognition from 9.38 to 14.79, and emotional establishment from 8.75 to 15.25. Standard deviations remained consistent, indicating that the observed improvements are attributable to the Resilience Workshop intervention. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).