Desarrollo de habilidades lingüísticas para mejorar la competencia comunicativa en estudiantes de educación secundaria de la Institución Educativa Primaria y Secundaria N° 60245 Adán Águila Macedo del distrito de San Pablo 2024
Descripción del Articulo
The purpose of this research was to determine the influence of the development of linguistic skills in the improvement of the communicative competence of secondary school students of the Primary Secondary School N° 60245 Adán Águila Macedo of the district of San Pablo 2024. Opting for a study of bas...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/12125 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/12125 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Lingüística Desarrollo de las habilidades Competencia comunicativa Estudiate de secundaria Escuelas rurales https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | The purpose of this research was to determine the influence of the development of linguistic skills in the improvement of the communicative competence of secondary school students of the Primary Secondary School N° 60245 Adán Águila Macedo of the district of San Pablo 2024. Opting for a study of basic type, correlational level and transversal non-experimental design whose sample was conformed by 50 students of the first year of secondary school to whom two questionnaires were applied for the collection of data. The findings show that 48% of the students in the language skills development variable are at a "Deficient" level, which represents an important limitation for strengthening their communicative competence in the educational context analysed; likewise, 40% of the students present a "Deficient" level. Nevertheless, it is determined that there is a moderate positive correlation between the variables with a coefficient of rho=0.659 and a significance of p=0.000 (<0.05). |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).