Comprensión de textos escritos en estudiantes de quinto grado de secundaria en instituciones educativas urbanas y rurales del distrito de Nauta 2022
Descripción del Articulo
This study main objective was to compare fifth year students’ reading skills between rural and urban secondary schools in Nauta district 2022. The research type was comparative with field study, contemporary transectional, and univariate designs. The study population was 622 students and a stratifie...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9177 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9177 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Métodos de enseñanza Comprensión lectora Razonamiento Estudiante de secundaria Escuelas públicas https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | This study main objective was to compare fifth year students’ reading skills between rural and urban secondary schools in Nauta district 2022. The research type was comparative with field study, contemporary transectional, and univariate designs. The study population was 622 students and a stratified sample with proportional affixation of 328 students. The data gathering tool was a valid and reliable reading comprehension test. Results show that the 8 urban school students’ mean score was higher than those of the 24 rural school students’ (6,536>5,849). In conclusion, Mann-Whitney’s U test showed that there is statistically significant difference in reading performance between the two groups, as p-value = 0,042 < ? = 0,05. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).