Disfunción familiar y rendimiento académico del área de comunicación en estudiantes de la institución educativa N° 601529 de la comunidad nativa Nuevo Porvenir Pastaza, Iquitos 2024

Descripción del Articulo

This research sought to determine how family dysfunction is related to academic performance in communication. This is a quantitative study of the descriptive correlational type, with a non-experimental design. The population consisted of 35 elementary school students. The study considered 100% of th...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Del Aguila Gallardo, Victoria Mirza
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2025
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11570
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/11570
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Rendimiento académico
Comunicación
Relaciones familiares
Escuela primaria
Escuelas rurales
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:This research sought to determine how family dysfunction is related to academic performance in communication. This is a quantitative study of the descriptive correlational type, with a non-experimental design. The population consisted of 35 elementary school students. The study considered 100% of the population as a sample and used surveys and questionnaires to collect information. The findings revealed a significant and direct relationship between family dysfunction and academic performance in communication, with a moderate correlation (Pearson: 0.575), confirming the study hypothesis.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).