Programa educativo escucha activa a directivos para la mejora de diálogo en el acompañamiento pedagógico en las instituciones de educación secundaria UGEL Maynas región Loreto 2022
Descripción del Articulo
        This section briefly presents the most important findings in relation to the research carried out with the objective of evaluating the effect of the application of the active listening educational program in managers for the improvement of dialogue in pedagogical accompaniment in Educational Institu...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis doctoral | 
| Fecha de Publicación: | 2023 | 
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana | 
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9158 | 
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9158 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | Método de enseñanza Docente de secundaria Interacción social Relación profesor-alumno https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01  | 
| Sumario: | This section briefly presents the most important findings in relation to the research carried out with the objective of evaluating the effect of the application of the active listening educational program in managers for the improvement of dialogue in pedagogical accompaniment in Educational Institutions. Secondary Education, Ugel Maynas, Loreto Region in 2022. The methodology used had the type of evaluative research with a field design, univariate, quasi-experimental, longitudinal, with a single group, using the pre-test and post-test to collect data through a performance test as an instrument validated by experts. The population and sample were 30 managers belonging to secondary level educational institutions. The results show that before applying the active listening educational program, the pedagogical accompaniment in managers was of medium level in 20.0% and low level in 80.0%. When applying the post test, the pedagogical accompaniment of managers was found at a high level in 6.7% and in a medium level at 93.3%. What evidences the effectiveness of the application of the educational program active listening in the directors in a significant way in the pedagogical accompaniment. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).