Efectos de la motivación extrínseca en los logros de aprendizaje en el área de desarrollo personal ciudadanía y cívica en estudiantes de secundaria de la Institución Educativa N° 60024, San Juan de Miraflores 2022
Descripción del Articulo
The objective of the study was to determine the effects of the application of Extrinsic Motivation on learning achievements in the area of Personal Development, Citizenship and Civics in high school students of Educational Institution N°60024, San Juan de Miraflores - San Juan Bautista 2022. The res...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10661 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10661 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Motivación del aprendizaje Aprendizaje Identidad Ciudadanía Educación cívica Estudiante de secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The objective of the study was to determine the effects of the application of Extrinsic Motivation on learning achievements in the area of Personal Development, Citizenship and Civics in high school students of Educational Institution N°60024, San Juan de Miraflores - San Juan Bautista 2022. The research was of an experimental application type and a pre-experimental quasi-experimental design; having as participants all the students of the secondary level of the educational center N°60024 San Juan de Miraflores, enrolled in the year 2022. The technique used to collect information was the survey and the instrument was the questionnaire. The analysis and interpretation of data was carried out descriptively (frequency, average () and percentage) and inferentially using the Student t hypothesis test for approval of the hypothesis. According to the conclusion, the research hypothesis is demonstrated at a confidence level of 95%: “Learning achievement increased as an effect of the application of Extrinsic Motivation in the area of Personal Development, Citizenship and Civics in high school students. secondary school of Educational Institution N°60024, San Juan de Miraflores - San Juan Bautista 2022”. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).