Motivación y logros de aprendizaje del área de desarrollo personal ciudadanía y cívica en estudiantes de educación secundaria institución educativa Nº 60087 Lucille Gagne Pellerin Santa Clotilde, Río Napo 2023

Descripción del Articulo

The main objective of this study was to determine the relationship between the level of motivation and learning achievements in Personal Development, Citizenship and Civic in Secondary Education students of the educational institution No. 60087 Lucille Gagne Pellerin, Santa Clotilde rio Napo 2023. A...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Chavez Rengifo, Fiorela Zoilita
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana
Repositorio:UNAPIquitos-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11691
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12737/11691
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Motivación
Aprendizaje
Identidad
Ciudadanía
Educación cívica
Estudiante de secundaria
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01
Descripción
Sumario:The main objective of this study was to determine the relationship between the level of motivation and learning achievements in Personal Development, Citizenship and Civic in Secondary Education students of the educational institution No. 60087 Lucille Gagne Pellerin, Santa Clotilde rio Napo 2023. A quantitative approach of a correlation type was adopted, using a specific cross sectional correlation design. The sample consisted of 104 students selected from a population of 141. A questionnaire was used as a tool to collect data on the study variables. The main results indicated a very strong correlation between the level of motivation and academic performance in the area. This confirmed the research hypothesis, demonstrating that the motivation is significantly related to the learning achievements in Personal Development, Citizenship and Civic in Secondary Education students in the institution.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).