Programa educativo de juegos en el mejoramiento de la expresión oral en inglés en estudiantes de segundo grado de secundaria de la institución educativa primaria secundaria Rosa Agustina Donayre de Morey, Iquitos 2019
Descripción del Articulo
The objective of this research study was to assess the effectiveness of a learner-training program based on games to improve second grade students’ speaking skills at Rosa Agustina Donayre de Morey high school, Iquitos 2019. The research type was experimental and quasi experimental design with pre-t...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/7811 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/7811 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Programas de enseñanza Expresión oral Lengua inglesa Estudiante de secundaria http://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The objective of this research study was to assess the effectiveness of a learner-training program based on games to improve second grade students’ speaking skills at Rosa Agustina Donayre de Morey high school, Iquitos 2019. The research type was experimental and quasi experimental design with pre-test, post-test and control group. The population was made up by 359 students and a deterministic sample of 64 students divided into two groups: experimental group with 30 students and the control group with 34 students. The data gathering tool was a speaking performance test, validated by experts with a reliability score of 81.7% Cronbach Alpha. The post test results showed that the experimental group outperformed the control group as their mean scores were 13,64 > 10,93. Therefore, the learner-training program based on games improved significantly the population students’ speaking skills (p-value = 0,000) and its indicators: pronunciation (p-value = 0,000), fluency (p-value = 0,000), grammar (p-value = 0,000), vocabulary (p-value = 0,000) and body language (p-value = 0,011), accepting the working hypotheses. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).