Compresión lectora en estudiantes del quinto ciclo de educación primaria institución educativa N° 62244 comunidad de Ajachim distrito de Manseriche provincia Datem del Marañón región Loreto 2022
Descripción del Articulo
The general objective of this study was to determine the level of reading comprehension among students in the fifth cycle of primary education at Educational Institution No. 62244, Ajachim Community, Manseriche District, Datem del Marañón Province. From a methodological perspective, the research was...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/11536 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/11536 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Comprensión lectora Estudiante de primaria Escuelas rurales https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The general objective of this study was to determine the level of reading comprehension among students in the fifth cycle of primary education at Educational Institution No. 62244, Ajachim Community, Manseriche District, Datem del Marañón Province. From a methodological perspective, the research was framed within a non-experimental approach, with a simple descriptive design and a cross-sectional approach. The study included a population of 117 students and a sample of 80 children, all in the fifth cycle of primary education. The data collection instrument was a structured questionnaire with specific questions. The results revealed that 43.8% of the students (35) achieved a reading comprehension level; another 43.8% (35) were in progress, and 12.5% (10) were beginning. It is concluded that the students presented limited reading comprehension, which infers that the results are not satisfactory, that is, the children present deficiencies in this ability. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).