La infografía informativa como estrategia didáctica para mejorar el aprendizaje en la competencia construye interpretaciones históricas de los estudiantes de la I.E. Isla del Tigre del nivel secundario Ramón Castilla 2022
Descripción del Articulo
This research has been carried out with the purpose of determining the effectiveness of informative infographics used as a didactic strategy to improve learning in the competition builds historical interpretations in the students of the Isla del Tigre Educational Institution of the Ramón Castilla se...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9231 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9231 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Estrategias de aprendizaje Infografía Planificación de la educación Competencias del docente Estudiante de secundaria https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | This research has been carried out with the purpose of determining the effectiveness of informative infographics used as a didactic strategy to improve learning in the competition builds historical interpretations in the students of the Isla del Tigre Educational Institution of the Ramón Castilla secondary level. The type of research used in the study is applied by adopting the preexperimental design with pre-test and post-test. The population and sample that have been taken into account are 47 students from 1st to 5th grade of the secondary level of the Isla del Tigre Ramón Castilla educational institution. Data was obtained using the task analysis technique, with respect to the instrument used, this was a historical interpretation sheet, which was previously validated by experts. The research concluded that Informative Infographics as a didactic strategy to improve learning in competition builds historical interpretations is effective. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).