Calidad en el servicio y satisfacción del cliente del supermercado Los Portales de la Ciudad de Iquitos – 2020
Descripción del Articulo
The research problem posed for this thesis: What is the relationship between the quality of service and customer satisfaction in the Los Portales supermarket in the city of Iquitos 2020? At the same time, its objective sought to determine the relationship between the quality of service and customer...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10069 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/10069 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Satisfacción del cliente Calidad Servicios de atención al cliente Supermercados https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| id |
UNAP_0f209501dbdb021a0d05a45ad8e8c467 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/10069 |
| network_acronym_str |
UNAP |
| network_name_str |
UNAPIquitos-Institucional |
| repository_id_str |
4362 |
| dc.title.es_PE.fl_str_mv |
Calidad en el servicio y satisfacción del cliente del supermercado Los Portales de la Ciudad de Iquitos – 2020 |
| title |
Calidad en el servicio y satisfacción del cliente del supermercado Los Portales de la Ciudad de Iquitos – 2020 |
| spellingShingle |
Calidad en el servicio y satisfacción del cliente del supermercado Los Portales de la Ciudad de Iquitos – 2020 Salazar Quiroz, Edwin Apolinario Satisfacción del cliente Calidad Servicios de atención al cliente Supermercados https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| title_short |
Calidad en el servicio y satisfacción del cliente del supermercado Los Portales de la Ciudad de Iquitos – 2020 |
| title_full |
Calidad en el servicio y satisfacción del cliente del supermercado Los Portales de la Ciudad de Iquitos – 2020 |
| title_fullStr |
Calidad en el servicio y satisfacción del cliente del supermercado Los Portales de la Ciudad de Iquitos – 2020 |
| title_full_unstemmed |
Calidad en el servicio y satisfacción del cliente del supermercado Los Portales de la Ciudad de Iquitos – 2020 |
| title_sort |
Calidad en el servicio y satisfacción del cliente del supermercado Los Portales de la Ciudad de Iquitos – 2020 |
| author |
Salazar Quiroz, Edwin Apolinario |
| author_facet |
Salazar Quiroz, Edwin Apolinario |
| author_role |
author |
| dc.contributor.advisor.fl_str_mv |
Alvarado Arbildo, Gilbert Roland |
| dc.contributor.author.fl_str_mv |
Salazar Quiroz, Edwin Apolinario |
| dc.subject.es_PE.fl_str_mv |
Satisfacción del cliente Calidad Servicios de atención al cliente Supermercados |
| topic |
Satisfacción del cliente Calidad Servicios de atención al cliente Supermercados https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| dc.subject.ocde.es_PE.fl_str_mv |
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04 |
| description |
The research problem posed for this thesis: What is the relationship between the quality of service and customer satisfaction in the Los Portales supermarket in the city of Iquitos 2020? At the same time, its objective sought to determine the relationship between the quality of service and customer satisfaction in the Los Portales supermarket in the city of Iquitos 2020; In addition, the specific objectives are to determine the relationship between tangibility, security, reliability, empathy, responsiveness, with customer satisfaction in this study. The methodology used is the quantitative type study; In addition, the questionnaire was used as an instrument for data collection, using the survey as a technique. After processing the data, the following result was obtained: Through the normality test using the Kolmogorov-Smirnov statistic (50 cases or more), a significance of 0.000 is observed for both variables, so that, at the lowest expected p-value (0.05) it is determined that there is no normal distribution of the processed data, which leads us to take Spearman's Rho correlation statistic into account. For the main hypothesis: it is confirmed that "there is a relationship between the quality of service and customer satisfaction in the Portales supermarket in the city of Iquitos 2019, the relationship statistic between the study variables is observed, with which it was obtained As a result, a significant positive correlation coefficient of 0.716, and with a (bilateral) significance of 0.000, which is lower than the probability indicator (0.05 = 5%), the main hypothesis is accepted. The conclusion for this investigation is that the alternative hypothesis is accepted. |
| publishDate |
2023 |
| dc.date.accessioned.none.fl_str_mv |
2024-04-24T18:15:04Z |
| dc.date.available.none.fl_str_mv |
2024-04-24T18:15:04Z |
| dc.date.issued.fl_str_mv |
2023 |
| dc.type.es_PE.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
| format |
masterThesis |
| dc.identifier.other.none.fl_str_mv |
658.8343 S18 2023 |
| dc.identifier.uri.none.fl_str_mv |
https://hdl.handle.net/20.500.12737/10069 |
| identifier_str_mv |
658.8343 S18 2023 |
| url |
https://hdl.handle.net/20.500.12737/10069 |
| dc.language.iso.es_PE.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.ispartof.fl_str_mv |
SUNEDU |
| dc.rights.*.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| dc.rights.uri.*.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ |
| dc.format.es_PE.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.es_PE.fl_str_mv |
Universidad Nacional de la Amazonía Peruana |
| dc.publisher.country.es_PE.fl_str_mv |
PE |
| dc.source.none.fl_str_mv |
reponame:UNAPIquitos-Institucional instname:Universidad Nacional De La Amazonía Peruana instacron:UNAPIquitos |
| instname_str |
Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| instacron_str |
UNAPIquitos |
| institution |
UNAPIquitos |
| reponame_str |
UNAPIquitos-Institucional |
| collection |
UNAPIquitos-Institucional |
| bitstream.url.fl_str_mv |
https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/b76c069d-61f1-4355-8486-ce4c36cbcd58/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/b158ea04-a0f1-435a-a17f-2fd417c4668b/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/73bd2ef2-746b-40b9-be12-20abe8d3ed60/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/24774065-065f-4fad-80f8-7487bab20ea4/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/67428339-75a0-4ef3-b717-98fa1aedb2b9/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/1b9ab890-ee17-4129-a903-faa2975966db/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/7961d481-6213-4cc1-b615-faebe7bf1ef2/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/06b44516-1259-4044-840f-b7323a3302c1/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/c6b589a9-49a7-49eb-aedc-f4d0076ab257/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/28ad5df0-8bf5-4752-9cc6-f43524fb3ac5/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/41fe182d-ff9e-42d3-8749-006de84aa9e6/download https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/9e6e0445-403d-4317-b8f7-a1180b898cef/download |
| bitstream.checksum.fl_str_mv |
ddeb81e52151a4273eff71c2cd9e917f 75d2cd535c22baf63d4f793002abe74d e71170a57f805c74b23cbb09d50f7684 8519312793cf5d5f0eb21c36cd50469f 124e49d5ae3009255e18379f213fe33c a1c1b7ca0e430234ef845eac369146bf 915662843567b1ecaadd85d9a9705e58 e1c06d85ae7b8b032bef47e42e4c08f9 4b4d9f2c000ed1a462db1b1f1d46900b 168bddb84356474683e3b9c1636f7ad4 8e5ee9de69b914012e8bf79ff34af02c 886a2f3d3ccf48ca5e7aeb51fb645dd2 |
| bitstream.checksumAlgorithm.fl_str_mv |
MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 MD5 |
| repository.name.fl_str_mv |
Repositorio Digital UNAP |
| repository.mail.fl_str_mv |
repositorio.institucional@unapiquitos.edu.pe |
| _version_ |
1846613097833299968 |
| spelling |
Alvarado Arbildo, Gilbert RolandSalazar Quiroz, Edwin Apolinario2024-04-24T18:15:04Z2024-04-24T18:15:04Z2023658.8343 S18 2023https://hdl.handle.net/20.500.12737/10069The research problem posed for this thesis: What is the relationship between the quality of service and customer satisfaction in the Los Portales supermarket in the city of Iquitos 2020? At the same time, its objective sought to determine the relationship between the quality of service and customer satisfaction in the Los Portales supermarket in the city of Iquitos 2020; In addition, the specific objectives are to determine the relationship between tangibility, security, reliability, empathy, responsiveness, with customer satisfaction in this study. The methodology used is the quantitative type study; In addition, the questionnaire was used as an instrument for data collection, using the survey as a technique. After processing the data, the following result was obtained: Through the normality test using the Kolmogorov-Smirnov statistic (50 cases or more), a significance of 0.000 is observed for both variables, so that, at the lowest expected p-value (0.05) it is determined that there is no normal distribution of the processed data, which leads us to take Spearman's Rho correlation statistic into account. For the main hypothesis: it is confirmed that "there is a relationship between the quality of service and customer satisfaction in the Portales supermarket in the city of Iquitos 2019, the relationship statistic between the study variables is observed, with which it was obtained As a result, a significant positive correlation coefficient of 0.716, and with a (bilateral) significance of 0.000, which is lower than the probability indicator (0.05 = 5%), the main hypothesis is accepted. The conclusion for this investigation is that the alternative hypothesis is accepted.El problema de investigación planteado para esta tesis: ¿Qué relación existe entre la calidad de servicio y la satisfacción al cliente en el supermercado los Portales de la ciudad de Iquitos 2020? Al mismo tiempo, su objetivo busco determinar la relación entre la calidad de servicio y la satisfacción del cliente en el supermercado los Portales de la ciudad de Iquitos 2020; además, los objetivos específicos es determinar la relación entre la tangibilidad, la seguridad, la fiabilidad, la empatía, la capacidad de respuesta, con la satisfacción del cliente del presente estudio. La metodología empleada es el estudio de tipo cuantitativo; además, se utilizó como instrumento el cuestionario para la recolección de datos, utilizando la encuesta como técnica. Luego de procesar los datos se obtuvo como resultado: A través de la prueba de normalidad utilizando el estadístico Kolmogorov-Smirnov (50 casos a más), se observa una significancia de 0,000 para ambas variables, por lo que, al menor p-valor esperado (0,05) se determina que no existe una distribución normal de los datos procesados, lo cual nos lleva a tomar en cuenta al estadístico de correlación Rho de Spearman. Para la hipótesis principal: se confirma que “existe una relación entre la calidad de servicio y la satisfacción del cliente en el supermercado Portales de la ciudad de Iquitos 2019, se observa la estadística de relación entre las variables de estudio, con lo cual se obtuvo como resultado un coeficiente de correlación positiva considerable de 0,716, y con una significancia (bilateral) de 0,000 que es inferior al indicador de probabilidad (0,05 = 5%) se acepta la hipótesis principal. La conclusión para esta investigación es que se acepta la hipótesis alterna.application/pdfspaUniversidad Nacional de la Amazonía PeruanaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/Satisfacción del clienteCalidadServicios de atención al clienteSupermercadoshttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Calidad en el servicio y satisfacción del cliente del supermercado Los Portales de la Ciudad de Iquitos – 2020info:eu-repo/semantics/masterThesisreponame:UNAPIquitos-Institucionalinstname:Universidad Nacional De La Amazonía Peruanainstacron:UNAPIquitosSUNEDUMaestría en Gestión EmpresarialUniversidad Nacional de la Amazonía Peruana. Escuela de PostgradoMaestro(a) en Gestión Empresarial05251820https://orcid.org/0000-0001-8593-902205226218https://purl.org/pe-repo/renati/type#tesis413127https://purl.org/pe-repo/renati/level#maestroCastillo Canani, Victor Arturo JesusArrue Flores, Jorge LuisRengifo Villacorta, Winston JoseORIGINALEdwin_Tesis_Maestría_2023.pdfEdwin_Tesis_Maestría_2023.pdfTexto completoapplication/pdf1525435https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/b76c069d-61f1-4355-8486-ce4c36cbcd58/downloadddeb81e52151a4273eff71c2cd9e917fMD51trueAnonymousREADEdwin_Formulario de Autorizacion.pdfEdwin_Formulario de Autorizacion.pdfapplication/pdf172664https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/b158ea04-a0f1-435a-a17f-2fd417c4668b/download75d2cd535c22baf63d4f793002abe74dMD52falseAdministratorREADEdwin_Constancia de Similitud.pdfEdwin_Constancia de Similitud.pdfapplication/pdf3564960https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/73bd2ef2-746b-40b9-be12-20abe8d3ed60/downloade71170a57f805c74b23cbb09d50f7684MD53falseAdministratorREADEdwin_Constancia de Conformidad.pdfEdwin_Constancia de Conformidad.pdfapplication/pdf354016https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/24774065-065f-4fad-80f8-7487bab20ea4/download8519312793cf5d5f0eb21c36cd50469fMD54falseAdministratorREADTEXTEdwin_Tesis_Maestría_2023.pdf.txtEdwin_Tesis_Maestría_2023.pdf.txtExtracted texttext/plain59608https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/67428339-75a0-4ef3-b717-98fa1aedb2b9/download124e49d5ae3009255e18379f213fe33cMD576falseAnonymousREADEdwin_Formulario de Autorizacion.pdf.txtEdwin_Formulario de Autorizacion.pdf.txtExtracted texttext/plain4995https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/1b9ab890-ee17-4129-a903-faa2975966db/downloada1c1b7ca0e430234ef845eac369146bfMD585falseAdministratorREADEdwin_Constancia de Similitud.pdf.txtEdwin_Constancia de Similitud.pdf.txtExtracted texttext/plain76422https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/7961d481-6213-4cc1-b615-faebe7bf1ef2/download915662843567b1ecaadd85d9a9705e58MD587falseAdministratorREADEdwin_Constancia de Conformidad.pdf.txtEdwin_Constancia de Conformidad.pdf.txtExtracted texttext/plain2https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/06b44516-1259-4044-840f-b7323a3302c1/downloade1c06d85ae7b8b032bef47e42e4c08f9MD589falseAdministratorREADTHUMBNAILEdwin_Tesis_Maestría_2023.pdf.jpgEdwin_Tesis_Maestría_2023.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4048https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/c6b589a9-49a7-49eb-aedc-f4d0076ab257/download4b4d9f2c000ed1a462db1b1f1d46900bMD584falseAnonymousREADEdwin_Formulario de Autorizacion.pdf.jpgEdwin_Formulario de Autorizacion.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4315https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/28ad5df0-8bf5-4752-9cc6-f43524fb3ac5/download168bddb84356474683e3b9c1636f7ad4MD586falseAdministratorREADEdwin_Constancia de Similitud.pdf.jpgEdwin_Constancia de Similitud.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg5973https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/41fe182d-ff9e-42d3-8749-006de84aa9e6/download8e5ee9de69b914012e8bf79ff34af02cMD588falseAdministratorREADEdwin_Constancia de Conformidad.pdf.jpgEdwin_Constancia de Conformidad.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg4506https://repositorio.unapiquitos.edu.pe/bitstreams/9e6e0445-403d-4317-b8f7-a1180b898cef/download886a2f3d3ccf48ca5e7aeb51fb645dd2MD590falseAdministratorREAD20.500.12737/10069oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/100692025-09-27T21:40:22.520727Zhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessopen.accesshttps://repositorio.unapiquitos.edu.peRepositorio Digital UNAPrepositorio.institucional@unapiquitos.edu.pe |
| score |
13.4656925 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).