Inteligencia emocional y su relación con el desempeño docente de una Institución Educativa, Iquitos 2024
Descripción del Articulo
The purpose of this research was to determine how emotional intelligence is related to teaching performance in an educational institution, 2024. Opting for a study of basic type, correlational level and non-experimental cross-sectional design; the sample consisted of 30 teachers for the survey condu...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | tesis de maestría |
| Fecha de Publicación: | 2025 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/12394 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/12394 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Inteligencia emocional Desempeño docente Autorregulación motivación https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.06.02 |
| Sumario: | The purpose of this research was to determine how emotional intelligence is related to teaching performance in an educational institution, 2024. Opting for a study of basic type, correlational level and non-experimental cross-sectional design; the sample consisted of 30 teachers for the survey conducted by a questionnaire for data collection. The findings show that there is a significance of p=0.003 between the variables. Likewise, the self-knowledge dimension shows a significance of p=0.002; similarly, the self-regulation dimension shows a significance of p=0.001; empathy shows a significance of p=0.003; and finally, the social skills dimension shows a significance of p=0.002; these dimensions are positively and significantly related to teaching performance. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).