Estrategias de motivación en clases virtuales y el aprendizaje de la matemática en los niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 602, San Juan 2021
Descripción del Articulo
In the study carried out, the main purpose was to determine if the motivation strategies in virtual classes are related to learning in the area of mathematics in infants at five years of age from the initial educational center No. 602 San Juan-2021. The type of study has been quantitative, relationa...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2023 |
| Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
| Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9347 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9347 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Estrategias de aprendizaje Motivación en educación Educación a distancia Matemática Educación de la primera infancia https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
| Sumario: | In the study carried out, the main purpose was to determine if the motivation strategies in virtual classes are related to learning in the area of mathematics in infants at five years of age from the initial educational center No. 602 San Juan-2021. The type of study has been quantitative, relational, non-experimental, which allowed measuring the relationship between motivation strategies and learning in the area of mathematics in infants of the aforementioned educational center. The population that was considered was 40 five-year-old children, and as a sample to be considered adequate, the same number of children was taken. To collect the data as a technique in the first variable (x), and in the second variable (y) observation was used; As an instrument, the previously validated observation guide was applied to both variables. Finally, it is concluded in the investigation that there is an important association in the motivation strategies in virtual classes and the second variable, the learning of mathematics in the infants of the initial educational center N° 602 San Juan-2021. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).