Motivación y la escritura en la modalidad de la enseñanza semipresencial en los niños de cinco años de la Institución Educativa Inicial N° 770 Santa Rosa del Caño, Caballococha 2022
Descripción del Articulo
This research has been developed with the purpose of linking motivation and writing in the modality of blended learning in five-year-old children of the initial educational institution No. 770 Santa Rosa del Caño - Caballococha. The research is of a relational type, with a field, cross-sectional and...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de grado |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad Nacional De La Amazonía Peruana |
Repositorio: | UNAPIquitos-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.unapiquitos.edu.pe:20.500.12737/9390 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12737/9390 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Motivación en educación Escritura infantil Métodos educativos Estrategias de aprendizaje Educación a distancia Educación de la primera infancia https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | This research has been developed with the purpose of linking motivation and writing in the modality of blended learning in five-year-old children of the initial educational institution No. 770 Santa Rosa del Caño - Caballococha. The research is of a relational type, with a field, cross-sectional and bivariate design. The population considered was 50 children at the initial level, while the sample was 42 for convenience. Observation was used as a technique and an observation guide as an instrument to obtain the data, previously the instruments were validated by expert judgment. The conclusion is that there is no significant relationship between the application of motivation and the writing level of five-year-old children from the Initial Educational Institution No. 770 Santa Rosa del Caño - Caballococha 2022. Because they have a moderate relationship on which is valid with the Rho Spearman correlation coefficient (rs=0.169) |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).