Campaña de comunicación integral para la Asociación Peruana de Agencias de Viajes y Turismo - APAVIT Perú

Descripción del Articulo

The following project proposes an integrated communications campaign for the Peruvian Travel and Tourism Agencies Association - APAVIT. The campaign objectives are the following: to make the association known, to strengthen its image within the sector, to communicate the benefits of traveling throug...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Enriquez Vivanco, Almendra Jasmine
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/11779
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/11779
Nivel de acceso:acceso abierto
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description The following project proposes an integrated communications campaign for the Peruvian Travel and Tourism Agencies Association - APAVIT. The campaign objectives are the following: to make the association known, to strengthen its image within the sector, to communicate the benefits of traveling through travel agencies and to motivate the target audience to continue traveling while hiring the services of a travel and tourism agency. To achieve this, an analysis of the current global context was made in the context of the pandemic caused by the COVID-19 virus along with a survey and in-depth interviews to a sample of the target audience. Subsequently, the campaign strategy and creative pieces are presented to achieve the objectives in the most effective way possible, highlighting the value of reliability, security and responsibility.
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To achieve this, an analysis of the current global context was made in the context of the pandemic caused by the COVID-19 virus along with a survey and in-depth interviews to a sample of the target audience. Subsequently, the campaign strategy and creative pieces are presented to achieve the objectives in the most effective way possible, highlighting the value of reliability, security and responsibility.El siguiente trabajo propone una Campaña de comunicación integral para la Asociación Peruana de Agencias de Viajes y Turismo - APAVIT. Los objetivos de la campaña son: dar a conocer a la asociación, fortalecer su imagen dentro del sector, comunicar los beneficios de viajar por medio de agencias de viaje y motivar al público objetivo a seguir viajando contratando los servicios de una agencia de viaje y turismo. Para lograrlo se hizo un análisis del contexto global actual en marco de la pandemia causada por el virus Covid-19, una encuesta y entrevistas a profundidad a una muestra del público objetivo. A continuación, se presenta la estrategia de la campaña y las piezas creativas para lograr cumplir los objetivos de la manera más efectiva posible, resaltando los valores de confianza, seguridad y responsabilidad.Trabajo de suficiencia profesionalapplication/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAAdvertising campaignsTravel agenciesTourismCampañas publicitariasMarketingAgencias de viajeTurismohttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.08.00Campaña de comunicación integral para la Asociación Peruana de Agencias de Viajes y Turismo - APAVIT Perúinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalComunicaciónUniversidad de Lima. 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