La educación terciaria, el emprendimiento empresarial y la tasa de desempleo en los Estados Unidos entre los años 2001 y 2021

Descripción del Articulo

Unemployment affects all countries (Mncayi and Meyer, 2022), but previous research suggests that it can be reduced by boosting entrepreneurship and boosting tertiary studies. (Baert et al., 2021; Precious and Daniel, 2022). This study aims to know the relationship between tertiary education and entr...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Pimentel Bernal, Paul Marcelo, Véliz Palomino, José Carlos, Lazo Rodríguez, Liliana
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/19343
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/19343
https://doi.org/10.29076/issn.2528-7737vol16iss42.2023pp79-89p
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Continuing education
Entrepreneurship
Unemployment
United States
Educación continuada
Emprendimiento
Desempleo
Estados Unidos
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
Descripción
Sumario:Unemployment affects all countries (Mncayi and Meyer, 2022), but previous research suggests that it can be reduced by boosting entrepreneurship and boosting tertiary studies. (Baert et al., 2021; Precious and Daniel, 2022). This study aims to know the relationship between tertiary education and entrepreneurship and the unemployment rate, and is studied in the United States between 2001 and 2021 applying a multivariate analysis. The results suggest that tertiary education and Established Entrepreneurial Ownership have a positive impact, while Total Early Stage Entrepreneurial Activity has a negative impact.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).