Plan de negocios para la apertura de un restaurante dedicado a la venta de arroz chaufa personalizado en el Centro Comercial Plaza Norte - La Chauferia –

Descripción del Articulo

This current business plan has as main goal to determine the viability of opening the shop located in the mall “Centro comercial Plaza Norte” positioning our brand in the mind of the consumers. This will be possible thanks to two distinctive factors: our home- made taste and quick service. In order...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Reyes Razuri, Juan Carlos
Formato: tesis de grado
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:ULIMA-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.ulima.edu.pe:20.500.12724/18202
Enlace del recurso:https://hdl.handle.net/20.500.12724/18202
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Business planning
Fast food restaurants
Planificación empresarial
Restaurantes de comida rápida
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description This current business plan has as main goal to determine the viability of opening the shop located in the mall “Centro comercial Plaza Norte” positioning our brand in the mind of the consumers. This will be possible thanks to two distinctive factors: our home- made taste and quick service. In order to get that, we have made three (3) chapters that describe all the aspects to be considered to get these goals. In the first chapter we give the definition of our service, the value chain, and we also make a detailed analysis of the environment, as well as define the mission, vision, strategic goals, strategies to be used and a FODA analysis. The second chapter covers the market research, where 195 people were surveyed in order to know their preferences and if they are willing to accept our proposal, getting to know our market, the estimation of our demand and our competition. Third chapter includes three subchapters: a) commercialization activities, b) operational activities, meaning everything related to production and logistics, processes, quality and production capacity, c) organizational structure, meaning human resources management, legal and fiscal aspects. Finally, in the fourth chapter we have made the economic and financial evaluation of the business for a period of 5 years, identifying our first investment and its financing, as well as the analysis of different financial instruments to determine the viability. We have finished this chapter with an analysis of sensitivity.
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In the first chapter we give the definition of our service, the value chain, and we also make a detailed analysis of the environment, as well as define the mission, vision, strategic goals, strategies to be used and a FODA analysis. The second chapter covers the market research, where 195 people were surveyed in order to know their preferences and if they are willing to accept our proposal, getting to know our market, the estimation of our demand and our competition. Third chapter includes three subchapters: a) commercialization activities, b) operational activities, meaning everything related to production and logistics, processes, quality and production capacity, c) organizational structure, meaning human resources management, legal and fiscal aspects. Finally, in the fourth chapter we have made the economic and financial evaluation of the business for a period of 5 years, identifying our first investment and its financing, as well as the analysis of different financial instruments to determine the viability. We have finished this chapter with an analysis of sensitivity.El presente Plan de Negocios tiene como principal objetivo el de determinar la viabilidad de la apertura del local ubicado en el Centro Comercial Plaza Norte, posicionando nuestra marca en la mente del consumidor gracias a dos factores distintivos nuestro sabor casero y a una rápida atención, para ello se elaboraron cuatro (04) capítulos, los cuales describen todos los aspectos a considerar para el logro de dichos objetivos. En el primer capítulo se define nuestro servicio, la cadena de valor y se realiza un análisis detallado del entorno, definimos la misión, visión, los objetivos estratégicos y las estrategias a utilizar y el FODA. El segundo capítulo abarca el estudio de mercado, en donde se encuestaron a 195 personas a fin de conocer sus preferencias y saber si están dispuestos a aceptar nuestra propuesta, llegando a conocer nuestro mercado, la estimación de nuestra demanda y nuestra competencia. El tercer capítulo comprende tres subcapítulos: a) las actividades de comercialización, b) las actividades operativas es decir todo lo relacionado a la producción y logística, los procesos, la calidad y su capacidad de producción y c) la estructura de la organización, es decir la gestión de los recursos humanos, los aspectos legales y tributarios. Por último, en el cuarto capítulo realizamos la evaluación económica y financiera del negocio para un periodo de 5 años, identificando nuestra inversión inicial y su financiamiento, así como el análisis de diversos instrumentos financieros para determinar la viabilidad finalizando con un análisis de sensibilidad.application/pdfspaUniversidad de LimaPEinfo:eu-repo/semantics/openAccesshttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/Repositorio Institucional - UlimaUniversidad de Limareponame:ULIMA-Institucionalinstname:Universidad de Limainstacron:ULIMABusiness planningFast food restaurantsPlanificación empresarialRestaurantes de comida rápidahttps://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04Plan de negocios para la apertura de un restaurante dedicado a la venta de arroz chaufa personalizado en el Centro Comercial Plaza Norte - La Chauferia –Business plan to open a restaurant focus on the sale of custom- made fried rice in the mall “Centro comercial Plaza Norte”info:eu-repo/semantics/bachelorThesisTrabajo de suficiencia profesionalSUNEDUTítulo ProfesionalAdministraciónUniversidad de Lima. Facultad de Ciencias Empresariales y Económicas.Licenciado en Administraciónhttps://orcid.org/0000-0001-7031-46952156905641301641102593https://purl.org/pe-repo/renati/level#tituloProfesionalMedroa Delgado, GiancarloArata Llona, Juan AndrésRey Tovar, Raphaelhttps://purl.org/pe-repo/renati/type#trabajoDeSuficienciaProfesional5200-31.a19CC-LICENSElicense_rdflicense_rdfapplication/rdf+xml; charset=utf-8914https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18202/4/license_rdf5a4ffbc01f1b5eb70a835dac0d501661MD54THUMBNAILT018_41102593_T.pdf.jpgT018_41102593_T.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg11507https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18202/7/T018_41102593_T.pdf.jpgf84ecc9580f5f7a8767ceec4fbd93ec5MD57FA_41102593.pdf.jpgFA_41102593.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg17049https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18202/9/FA_41102593.pdf.jpg2d7508bee71789f7a1fc821c0972340cMD5919991354 REYES RAZURI , JUAN CARLOS.pdf.jpg19991354 REYES RAZURI , JUAN CARLOS.pdf.jpgGenerated Thumbnailimage/jpeg7146https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18202/11/19991354%20REYES%20RAZURI%20%2c%20JUAN%20CARLOS.pdf.jpg665bb30862a37dbacd701e5423ac8db8MD511ORIGINALT018_41102593_T.pdfT018_41102593_T.pdfTrabajoapplication/pdf3917926https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18202/1/T018_41102593_T.pdfe21abe2c2a3fbe84d3bf416f41b62abaMD51FA_41102593.pdfFA_41102593.pdfAutorizaciónapplication/pdf627296https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18202/2/FA_41102593.pdf8147f726154b9bfbee062965d98666a1MD5219991354 REYES RAZURI , JUAN CARLOS.pdf19991354 REYES RAZURI , JUAN CARLOS.pdfReporte de similitudapplication/pdf32308145https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18202/3/19991354%20REYES%20RAZURI%20%2c%20JUAN%20CARLOS.pdf1c61584f9946f9869b38a556ceda956aMD53TEXTT018_41102593_T.pdf.txtT018_41102593_T.pdf.txtExtracted texttext/plain250127https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18202/6/T018_41102593_T.pdf.txt54d29787ad84f7ab821dd1c9ae7af43aMD56FA_41102593.pdf.txtFA_41102593.pdf.txtExtracted texttext/plain4https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18202/8/FA_41102593.pdf.txtff4c8ff01d544500ea4bfea43e6108c1MD5819991354 REYES RAZURI , JUAN CARLOS.pdf.txt19991354 REYES RAZURI , JUAN CARLOS.pdf.txtExtracted texttext/plain6176https://repositorio.ulima.edu.pe/bitstream/20.500.12724/18202/10/19991354%20REYES%20RAZURI%20%2c%20JUAN%20CARLOS.pdf.txtea3b769d03ead1d2554b5587211006a5MD510LICENSElicense.txtlicense.txttext/plain; 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