Razones para jugar: hacia la comprensión del rol del juego en el proceso de formación de docentes de educación inicial

Descripción del Articulo

The article aims to justify the need to reorient the teacher education process in order to produce changes in the educational practices in early childhood education level. From a critical perspective, it questions the theoretical career education away from life and concrete experiences of children,...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mendívil Trelles de Peña, Luzmila
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2009
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/117803
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/1762/1700
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Formación Docente
Educación Inicial
Juego
Emociones
Teacher Education
Early Childhood Education
Play
Emotions
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00
Descripción
Sumario:The article aims to justify the need to reorient the teacher education process in order to produce changes in the educational practices in early childhood education level. From a critical perspective, it questions the theoretical career education away from life and concrete experiences of children, rethinking the centrality of play in the initial formation, not only as a theoretical reference carried out to improve learning processes, as it is in effect human and social life. At the same time, it emphasizes the emotional component as a key of change processes.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).