La inteligencia artificial en el aula: oportunidades y desafíos para docentes y estudiantes
Descripción del Articulo
        This study analyzes the integration of artificial intelligence (AI) and robotics in education, assessing their impact on 200 teachers and students. A mixed-methods approach was employed, combining surveys, interviews, and field observations to collect data on participants’ perceptions and experience...
              
            
    
                        | Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2025 | 
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú | 
| Repositorio: | PUCP-Institucional | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/205002 | 
| Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/32209/28068 http://hdl.handle.net/20.500.14657/205002 https://doi.org/10.18800/educacion.202502.A006 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | Personalized learning Artificial intelligence Robotics Information and communication technologies (ICT) Aprendizaje personalizado Inteligencia artificial Robótica Tecnologías de la información y la comunicación (TIC) Aprendizagem personalizada Inteligência artificial Tecnologias da informação e comunicação (TIC) https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.00 | 
| Sumario: | This study analyzes the integration of artificial intelligence (AI) and robotics in education, assessing their impact on 200 teachers and students. A mixed-methods approach was employed, combining surveys, interviews, and field observations to collect data on participants’ perceptions and experiences. The findings indicate that 75% of respondents believe these technologies foster personalized learning; however, 58% reported technological difficulties, and 62% emphasized the need for teacher training. The discussion highlights that, although 75% of teachers employ basic digital tools, the effective integration of AI and robotics requires overcoming challenges related to infrastructure and teacher professional development. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
 
   
   
             
            