La dimensión humanística en la formación del contador público

Descripción del Articulo

The objective of this article is to show the importance of the humanistic approach of the accounting student considering the social orientation of accounting knowledge whose main objectives are the preparation, interpretation and assessing of the financial information of the different economical eve...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Dextre Flores, José Carlos
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/180468
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/contabilidadyNegocios/article/view/442/434
https://doi.org/10.18800/contabilidad.201101.004
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Formación integral
Formación humanística
ética profesional
Plan de estudios
Competencias.
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.02.04
Descripción
Sumario:The objective of this article is to show the importance of the humanistic approach of the accounting student considering the social orientation of accounting knowledge whose main objectives are the preparation, interpretation and assessing of the financial information of the different economical events. These reflections results from three years work devoted to the preparation and implementation of a new career program based on competences for the Facultad de Administración y Contabilidad of the Pontificia Universidad Católica del Perú (PUCP) and the result of a research about the needs and interests of the academic, social and business agents related to the accounting field. The career program adopted take the graduated of the career to prepare moral positive judgments and to understand that the occupation training is just a part of the human approach.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).