Factores académicos y cognitivo-afectivos como predictores de la intención de titularse con tesis en estudiantes de psicología
Descripción del Articulo
A predictive model of the intention to graduate with a thesis, based on academic and cognitive-affective factors, is examined in a sample of 198 students from the first to the fifth year of psychology. The structural model tested by Path Analysis presented an adequate adjustment (CFI >.95 and...
| Autores: | , , , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | PUCP-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/193459 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/24617/23369 https://repositorio.pucp.edu.pe/index/handle/123456789/193459 https://doi.org/10.18800/psico.202201.007 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Competence in research methodology Attitudes towards statistics Self-efficacy Engagement Thesis Competencia en metodología de investigación Actitudes hacia la estadística Autoeficacia Tesis Compétence en méthodologie de recherche Attitudes envers les statistiques Auto-efficacité Thèse Competência em metodologia de pesquisa Atitudes em direção à estatística Auto-eficácia Engajamento Dissertação https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00 |
| Sumario: | A predictive model of the intention to graduate with a thesis, based on academic and cognitive-affective factors, is examined in a sample of 198 students from the first to the fifth year of psychology. The structural model tested by Path Analysis presented an adequate adjustment (CFI >.95 and RMSEA <.08), observing that engagement and attitude towards statistics indirectly regulate the intentionality of a thesis, while self-efficacy and methodological competencies have direct effects on intentionality. When there are adequate methodological competencies, the prognosis for doing a thesis is 82.6%, while a favorable attitude towards statistics forecasts 80.6% of the interest of graduating with a thesis. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).