Translation and validation of the Revised Attitudes Toward Research Scale (R-ATR) in Peruvian university students

Descripción del Articulo

This study aimed to translate and validate the Revised Attitudes Toward Research Scale (R-ATR; Papanastasiou, 2014) in Peruvian university students. A total of 214 students participated, 65.9% female, with a mean age of 24.79 years (SD = 5.15), from a private university in Metropolitan Lima. A Confi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Loayza-Rivas, José, Zelaya Icaza, Patricia
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:inglés
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/27088
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/27088
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Attitudes
Research
Research methods
University students
Actitudes
Investigación
Métodos de investigación
Estudiantes universitarios
Recherche
Méthodes de recherche
Étudiants universitaires
Atitudes
Pesquisa
Métodos de pesquisa
Estudantes universitários
Descripción
Sumario:This study aimed to translate and validate the Revised Attitudes Toward Research Scale (R-ATR; Papanastasiou, 2014) in Peruvian university students. A total of 214 students participated, 65.9% female, with a mean age of 24.79 years (SD = 5.15), from a private university in Metropolitan Lima. A Confirmatory Factor Analysis (CFA) was performed to test the R-ATR model of three correlated factors, obtaining an acceptable fit. On the other hand, excellent reliability coefficients for internal consistency and appropriate evidence of content validity were obtained. It is concluded that this Spanish version of the R-ATR has adequate evidence of validity and reliability that accredits its use in the Peruvian context.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).