¡A crecer! una intervención escolar para reducir el estrés escolar e incrementar el aprendizaje y la motivación em adolescentes
Descripción del Articulo
This study introduced and evaluated ‘Grow for it!’, a school-based multicomponent intervention designed to enhance adolescents’ Future Time Perspective (FTP) and Growth Mindset (GM) to reduce school stress and improve learning and motivation. A total of 323 Dutch students were randomly assigned to t...
Autores: | , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2025 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | PUCP-Institucional |
Lenguaje: | inglés |
OAI Identifier: | oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/204061 |
Enlace del recurso: | https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/31629/27737 http://hdl.handle.net/20.500.14657/204061 https://doi.org/10.18800/psico.202502.021 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Future time perspective Growth mindset School stress Motivation School-based intervention Perspectiva de tiempo futuro Mentalidad de crecimiento Estrés escolar Motivación Intervención escolar Perspectiva de tempo futuro Mentalidade de crescimento Estresse escolar Motivação Intervenção escolar https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00 |
Sumario: | This study introduced and evaluated ‘Grow for it!’, a school-based multicomponent intervention designed to enhance adolescents’ Future Time Perspective (FTP) and Growth Mindset (GM) to reduce school stress and improve learning and motivation. A total of 323 Dutch students were randomly assigned to the intervention or control group. The intervention group showed a significant decrease in test anxiety over time, and reported higher FTP, learning investment, GM, and intrinsic motivation at post-test. However, these effects did not persist longitudinally, limiting evidence of the intervention’s overall effectiveness. Nevertheless, our study provided valuable insights into the combined potential of FTP and GM in influencing academic outcomes and highlighted the need for more research about the role of positive adaptive beliefs. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).