Social insertion in adolescents: A socio-psychological study
Descripción del Articulo
        This research is aimed to determine the socio-psychological correlates of Social Insertion in adolescents who has finished secondary education. The research model considers predictor, mediator and criterion (Social Insertion) variables assessed in a correlational and longitudinal study. The results...
              
            
    
                        | Autores: | , , | 
|---|---|
| Formato: | artículo | 
| Fecha de Publicación: | 2002 | 
| Institución: | Universidad de Lima | 
| Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima | 
| Lenguaje: | español | 
| OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/875 | 
| Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/875 | 
| Nivel de acceso: | acceso abierto | 
| Materia: | social insertion school culture future time perspective inserción social cultura escolar perspectiva de tiempo futuro  | 
| Sumario: | This research is aimed to determine the socio-psychological correlates of Social Insertion in adolescents who has finished secondary education. The research model considers predictor, mediator and criterion (Social Insertion) variables assessed in a correlational and longitudinal study. The results show changes in the Social Insertion level according to the socio-economic level. In terms of School Culture it has been found that adolescents perceive that their schools orient them to Social Insertion under the following hierarchy: first, to pursue university education; second, to follow technical studies; third, to find employment and fourth, to form a family. Another finding is the existence of a positive association between the Social Insertion levels and Parents’ expectations. Further results indicate that the Future Time Perspective is different as a function of the socio-economic level. | 
|---|
 Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
    La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).