Hacia una nueva función de la marca: Creación de activos intangibles mediante asociaciones en la mente del consumidor basada en la Identidad de Marca y Valor percibido de Marca, y su aplicación en las disciplinas de la Propiedad Industrial y Competencia D

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This article identifies a new brand function: the creation of intangible assets through associations. It develops branding concepts from a marketing perspective and traces the brand’s evolution from company -centered value to a competitive consumer- focused asset. The analysis focuses on how this fu...

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Detalles Bibliográficos
Autor: Castro Angulo, Alejandro
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2025
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:PUCP-Institucional
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:repositorio.pucp.edu.pe:20.500.14657/203779
Enlace del recurso:https://revistas.pucp.edu.pe/index.php/actualidadmercantil/article/view/30921/27428
http://hdl.handle.net/20.500.14657/203779
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Branding
Brand Equity
Brand Identity
Brand Image
Intellectual Property
Unfair Competition Law
Trademark Law
Trademark Functions
Valor de marca percibido
Identidad de marca
Imagen de marca
Propiedad Industrial
Competencia Desleal
Derechos marcarios
Funciones de la marca
https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.05.00
Descripción
Sumario:This article identifies a new brand function: the creation of intangible assets through associations. It develops branding concepts from a marketing perspective and traces the brand’s evolution from company -centered value to a competitive consumer- focused asset. The analysis focuses on how this function applies within Industrial Property and Unfair Competition law, particularly through Articles 137 and 155 of Decision 486. The feasibility of applying Article 137 is affirmed, while Article 6 of Legislative Decree N° 1044 is considered insufficient for protection. Creating intangible assets via associations strengthens brand equity and supports premium pricing, though its full implementation remains a challenge for legal frameworks in these areas.
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