Programa de Coaching educativo y su efecto en la inteligencia emocional de los ingresantes en Administración Industrial de una institución superior tecnológica en Lima
Descripción del Articulo
The present study aims to determine the effect of an Educational Coaching Program on emotional intelligence in the Industrial Administration entrants of a Higher Technological Institution of Lima. The design of the present experimental work is pre-experimental type of pretest tests of a single group...
Autor: | |
---|---|
Formato: | tesis de maestría |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad Peruana Cayetano Heredia |
Repositorio: | UPCH-Institucional |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:repositorio.upch.edu.pe:20.500.12866/8933 |
Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12866/8933 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Coaching Educativo Inteligencia Emocional Programa de Coaching Educativo https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00 https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.03.01 |
Sumario: | The present study aims to determine the effect of an Educational Coaching Program on emotional intelligence in the Industrial Administration entrants of a Higher Technological Institution of Lima. The design of the present experimental work is pre-experimental type of pretest tests of a single group, It was applied to 16 students of the career of Industrial Administration selected through a convenience sampling; for which the ICE BarON Emotional Intelligence Inventory and the Educational Coaching Program that was developed based on what was proposed by Juan Bou (PCEB) was used. The results show that the program PCEB has had significant effects on the total Emotional Coefficient, as well as on the interpersonal components and the management of the general mood of emotional intelligence of a group of students entering a Higher Technological Institution. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).