Familia y rendimiento académico
Descripción del Articulo
This article presents the state of the art about the relationship between family and academic performance. A systematic search was conducted in journal articles published between 2015 and 2020, indexed in the Psychology & Behavioral Sciences Collection (EBSCO) and Scopus databases. The informati...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | tesis de grado |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| Repositorio: | UPCH-Institucional |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:repositorio.upch.edu.pe:20.500.12866/8910 |
| Enlace del recurso: | https://hdl.handle.net/20.500.12866/8910 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Familia Características Familiares Conflictos Familiares Desempeño Académico Evaluación Educacional https://purl.org/pe-repo/ocde/ford#5.01.00 |
| Sumario: | This article presents the state of the art about the relationship between family and academic performance. A systematic search was conducted in journal articles published between 2015 and 2020, indexed in the Psychology & Behavioral Sciences Collection (EBSCO) and Scopus databases. The information is organized on four family variables: parenting style, family organization, the presence of family crises, migration and multiculturalism; in international information and local information. A positive relationship was found between academic performance and an early family involvement, an authoritative parenting style, good family functioning, a good attitude towards adverse life events or coming from Latino or Asian migrant families. Future perspectives and recommendations are presented, under a psychological and multidisciplinary vision. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).