Characterization of Mathematical Reasoning Skills in Children with ADHD

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The objective of the present research was to characterize the mathematical reasoning skills in children with ADHD between 7 and 9 years old. The study begins with the conception of children with special needs and an anthropological research is carried out in perspectives of the actor on mathematical...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Salvatierra Melgar, Angel, Gallarday Morales, Santiago Aquiles, Ocaña-Fernández, Yolvi, Palacios Garay de Rodríguez, Jessica Paola
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad San Ignacio de Loyola
Repositorio:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola
Lenguaje:español
inglés
OAI Identifier:oai:revistas.usil.edu.pe:article/273
Enlace del recurso:https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/273
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Habilidades
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description The objective of the present research was to characterize the mathematical reasoning skills in children with ADHD between 7 and 9 years old. The study begins with the conception of children with special needs and an anthropological research is carried out in perspectives of the actor on mathematical reasoning skills and interviews of their three teachers about their difficulties, alterations and disorders. The research method is an ethnographic fieldwork. The results show lack of mathematical skills specifically in numerical calculation; observing disorder, combination of simultaneous operation between addition and subtraction, attention deficit during the reading of a problem so they fail to systematize, identify data for algorithmic operations
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The results show lack of mathematical skills specifically in numerical calculation; observing disorder, combination of simultaneous operation between addition and subtraction, attention deficit during the reading of a problem so they fail to systematize, identify data for algorithmic operationsEl objetivo de la presente investigación fue caracterizar las habilidades del razonamiento matemático en niños con TDAH entre 7 a 9 años, el estudio inicia de la concepción de niños con necesidades especiales y se realiza una indagación antropológica en perspectivas del actor sobre las habilidades del razonamiento matemático y las entrevista a sus tres docentes acerca de sus dificultades, alteraciones y trastornos. El método de la investigación es el trabajo de campo etnográfico. Los resultados muestran carencia de habilidades matemáticas específicamente en cálculo numérico; apreciándose desorden, combinación de operación simultáneamente entre adición y sustracción, déficit de atención durante la lectura de un problema por lo que no logran sistematizar, identificar los datos para las operaciones algorítmicaCarrera de Psicología, Universidad San Ignacio de Loyola, Lima, Perú.2019-01-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfapplication/pdftext/htmltext/htmlhttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/27310.20511/pyr2019.v7n1.273Propósitos y Representaciones. Journal of Educational Psychology; Vol. 7 No. 1 (2019): January - April: Advances on qualitative research in education; 165-184Propósitos y Representaciones; ##issue.vol## 7 ##issue.no## 1 (2019): Enero - Abril: Avances en investigación cualitativa en educación; 165-184Propósitos y Representaciones; Vol. 7 Núm. 1 (2019): Enero - Abril: Avances en investigación cualitativa en educación; 165-1842310-46352307-799910.20511/pyr2019.v7n1reponame:Revistas - Universidad San Ignacio de Loyolainstname:Universidad San Ignacio de Loyolainstacron:USILspaenghttps://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/273/611https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/273/612https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/273/652https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/273/653/*ref*/Aguilar, S., & Barroso, J. (2015). La triangulación de datos como estrategia en investigación educativa. Pixel-Bit. Revista de Medios y Educación, 17(47), 73-88. 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