Characterization of Mathematical Reasoning Skills in Children with ADHD
Descripción del Articulo
The objective of the present research was to characterize the mathematical reasoning skills in children with ADHD between 7 and 9 years old. The study begins with the conception of children with special needs and an anthropological research is carried out in perspectives of the actor on mathematical...
Autores: | , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2019 |
Institución: | Universidad San Ignacio de Loyola |
Repositorio: | Revistas - Universidad San Ignacio de Loyola |
Lenguaje: | español inglés |
OAI Identifier: | oai:revistas.usil.edu.pe:article/273 |
Enlace del recurso: | https://revistas.usil.edu.pe/index.php/pyr/article/view/273 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Habilidades razonamiento matemático niños con TDAH. Skills Mathematical Reasoning Children with ADHD |
Sumario: | The objective of the present research was to characterize the mathematical reasoning skills in children with ADHD between 7 and 9 years old. The study begins with the conception of children with special needs and an anthropological research is carried out in perspectives of the actor on mathematical reasoning skills and interviews of their three teachers about their difficulties, alterations and disorders. The research method is an ethnographic fieldwork. The results show lack of mathematical skills specifically in numerical calculation; observing disorder, combination of simultaneous operation between addition and subtraction, attention deficit during the reading of a problem so they fail to systematize, identify data for algorithmic operations |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).