Public spaces and children's learning in children aged 2 to 8 years old in Metropolitan Lima, 2023.
Descripción del Articulo
The objective of the study presented was to determine the relationship between public spaces and children's learning in children from 2 to 8 years old in Metropolitan Lima area during the year 2023. The methodology for this research corresponded to the quantitative study, being of a basic type...
| Autores: | , , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2024 |
| Institución: | Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistasusat:article/1075 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/1075 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Early childhood; community; teacher; community education; public spaces; children's learning. Primera Infancia; comunidad; docente; educación comunitaria, espacios públicos; aprendizaje infantil. Políticas públicas para la primera infancia |
| id |
REVUSAT_5c03af44cd15e6b216e322e00aff3be9 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistasusat:article/1075 |
| network_acronym_str |
REVUSAT |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| repository_id_str |
. |
| spelling |
Public spaces and children's learning in children aged 2 to 8 years old in Metropolitan Lima, 2023.Los Espacios públicos y aprendizaje infantil en niños de 2 a 8 años de Lima Metropolitana, 2023.Gonzales Palma, Josselyne DeniseCusihuamán Yunguri, Betty Maritza Macavilca Macavilca , Percy John Bustillos Borja, Ruben HernanEarly childhood; community; teacher; community education; public spaces; children's learning.Primera Infancia; comunidad; docente; educación comunitaria, espacios públicos; aprendizaje infantil.Políticas públicas para la primera infanciaThe objective of the study presented was to determine the relationship between public spaces and children's learning in children from 2 to 8 years old in Metropolitan Lima area during the year 2023. The methodology for this research corresponded to the quantitative study, being of a basic type with the application of non-experimental and correlational design. According to the results of the hypothesis testing, it is likely that the two variables of the study collected are not correlated. It is advisable to continue with this study in the municipalities not intervened and expand the consultation coverage to the teachers of UGEL 3 and UGEL 7; as well as establishing in the following milestones of this research a strengthening program aimed at municipal officials and teachers of Educational Institutions that have more critical results regarding the relationship of the variables of this research in Metropolitan Lima. El estudio presentado tuvo como objetivo la determinación de la relación entre los espacios públicos y el aprendizaje infantil en niños de 2 a 8 años del área de Metropolitana de Lima durante el año 2023. La metodología para esta investigación correspondió al estudio cuantitativo siendo de tipo básico con la aplicación del diseño no experimental y correlacional. Según los resultados de la contrastación de la hipótesis es probable que las dos variables del estudio recogido no están correlacionadas. Es recomendable continuar este estudio en las municipalidades no intervenidas y ampliar la cobertura de consulta a los docentes de las UGEL 3 y UGEL 7; así como establecer en los siguientes hitos de esta investigación un programa de fortalecimiento dirigido a los funcionarios de las municipalidades y docentes de las Instituciones Educativas que tienen resultados más críticos en cuanto a la relación de las variables de esta investigación en el área de Lima Metropolitana. Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo2024-07-28info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigaciónTextotext/xmlapplication/pdfhttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/107510.35383/educare.v12i1.1075EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 12 Núm. 1 (2024): Educare et Comunicare; 5-192312-901810.35383/educare.v12i1reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejoinstacron:USATspahttps://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/1075/1816https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/1075/18172023. Lima, PerúDerechos de autor 2024 Josselyne Denise Gonzales Palma, Betty Maritza Cusihuamán Yunguri, Percy John Macavilca Macavilca , Ruben Hernan Bustillos Borjahttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistasusat:article/10752024-09-06T16:51:49Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Public spaces and children's learning in children aged 2 to 8 years old in Metropolitan Lima, 2023. Los Espacios públicos y aprendizaje infantil en niños de 2 a 8 años de Lima Metropolitana, 2023. |
| title |
Public spaces and children's learning in children aged 2 to 8 years old in Metropolitan Lima, 2023. |
| spellingShingle |
Public spaces and children's learning in children aged 2 to 8 years old in Metropolitan Lima, 2023. Gonzales Palma, Josselyne Denise Early childhood; community; teacher; community education; public spaces; children's learning. Primera Infancia; comunidad; docente; educación comunitaria, espacios públicos; aprendizaje infantil. Políticas públicas para la primera infancia |
| title_short |
Public spaces and children's learning in children aged 2 to 8 years old in Metropolitan Lima, 2023. |
| title_full |
Public spaces and children's learning in children aged 2 to 8 years old in Metropolitan Lima, 2023. |
| title_fullStr |
Public spaces and children's learning in children aged 2 to 8 years old in Metropolitan Lima, 2023. |
| title_full_unstemmed |
Public spaces and children's learning in children aged 2 to 8 years old in Metropolitan Lima, 2023. |
| title_sort |
Public spaces and children's learning in children aged 2 to 8 years old in Metropolitan Lima, 2023. |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Gonzales Palma, Josselyne Denise Cusihuamán Yunguri, Betty Maritza Macavilca Macavilca , Percy John Bustillos Borja, Ruben Hernan |
| author |
Gonzales Palma, Josselyne Denise |
| author_facet |
Gonzales Palma, Josselyne Denise Cusihuamán Yunguri, Betty Maritza Macavilca Macavilca , Percy John Bustillos Borja, Ruben Hernan |
| author_role |
author |
| author2 |
Cusihuamán Yunguri, Betty Maritza Macavilca Macavilca , Percy John Bustillos Borja, Ruben Hernan |
| author2_role |
author author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Early childhood; community; teacher; community education; public spaces; children's learning. Primera Infancia; comunidad; docente; educación comunitaria, espacios públicos; aprendizaje infantil. Políticas públicas para la primera infancia |
| topic |
Early childhood; community; teacher; community education; public spaces; children's learning. Primera Infancia; comunidad; docente; educación comunitaria, espacios públicos; aprendizaje infantil. Políticas públicas para la primera infancia |
| description |
The objective of the study presented was to determine the relationship between public spaces and children's learning in children from 2 to 8 years old in Metropolitan Lima area during the year 2023. The methodology for this research corresponded to the quantitative study, being of a basic type with the application of non-experimental and correlational design. According to the results of the hypothesis testing, it is likely that the two variables of the study collected are not correlated. It is advisable to continue with this study in the municipalities not intervened and expand the consultation coverage to the teachers of UGEL 3 and UGEL 7; as well as establishing in the following milestones of this research a strengthening program aimed at municipal officials and teachers of Educational Institutions that have more critical results regarding the relationship of the variables of this research in Metropolitan Lima. |
| publishDate |
2024 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2024-07-28 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares, Investigaciones empíricas, Artículos de investigación Texto |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/1075 10.35383/educare.v12i1.1075 |
| url |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/1075 |
| identifier_str_mv |
10.35383/educare.v12i1.1075 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/1075/1816 https://revistas.usat.edu.pe/index.php/educare/article/view/1075/1817 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
text/xml application/pdf |
| dc.coverage.none.fl_str_mv |
2023. Lima, Perú |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| dc.source.none.fl_str_mv |
EDUCARE ET COMUNICARE Revista de investigación de la Facultad de Humanidades; Vol. 12 Núm. 1 (2024): Educare et Comunicare; 5-19 2312-9018 10.35383/educare.v12i1 reponame:Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo instname:Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo instacron:USAT |
| instname_str |
Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| instacron_str |
USAT |
| institution |
USAT |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| collection |
Revistas - Universidad Católica Santo Toribio de Mogrovejo |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1810293520176513024 |
| score |
13.936249 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).