Epistemological divergences in the approach of the theoretical framework in university theses
Descripción del Articulo
This paper proposes a meta-research of the Social Communication theses of a public university. Its mainobjective is to analyze the epistemological foundations of the theoretical framework and its methodologicalapproach in social communication theses. It sets as its specific objectives: a) to identif...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad Ricardo Palma |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Ricardo Palma |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.urp.edu.pe:article/3560 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.urp.edu.pe/index.php/Yuyaykusun/article/view/3560 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Comunicación, campo académico, epistemología, enfoque interdisciplinario, disertación; enseñanza científica superior Communication, academic field, epistemology, interdisciplinary approach, dissertation, higher scientific education |
| Sumario: | This paper proposes a meta-research of the Social Communication theses of a public university. Its mainobjective is to analyze the epistemological foundations of the theoretical framework and its methodologicalapproach in social communication theses. It sets as its specific objectives: a) to identify trends in themethodological characteristics of the theses and b) to examine the distinctive features of the formulationof the theoretical framework of the theses. The research is exploratory-descriptive, non-experimental, empirical, and quantitative, and it uses the technique of content analysis. The results show the frequencies ofeleven categories of analysis. The study reveals a significant epistemological divergence with researches thatdo not have theoretical framework. Similarly, when the content of the theses is reviewed, 50% of them carry out a thematic content, which is not supported by a paradigm or a communication approach. This, in spite of the fact that 70% of the theses include textbooks of theories in the bibliography. |
|---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).