Teacher Training, Educational Materials Usage, and Learning: Models of Educational Material Provision in Peru
Descripción del Articulo
Educational materials (textbooks in particular) are key for improving learning, especially in precarious school contexts. In the case of Peru, from 1990 on, the State has experimented with different models of educational material provision. In spite of their differences, they share a lack of impact...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2013 |
| Institución: | Universidad del Pacífico |
| Repositorio: | Revistas - Universidad del Pacífico |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/675 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/675 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| id |
REVUP_42199fe67b89ee8589690d132963a3f8 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/675 |
| network_acronym_str |
REVUP |
| network_name_str |
Revistas - Universidad del Pacífico |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Teacher Training, Educational Materials Usage, and Learning: Models of Educational Material Provision in PeruCapacitación docente, uso de materiales educativos y aprendizajes: los modelos de dotación de material educativo en el PerúEguren, MarianaBelaunde, Carolina deGonzález, NataliaEducational materials (textbooks in particular) are key for improving learning, especially in precarious school contexts. In the case of Peru, from 1990 on, the State has experimented with different models of educational material provision. In spite of their differences, they share a lack of impact in improving students’learning outcomes. The authors state that the problem stems from the absence of teacher training in how to use educational materials, which should be a core element of any model of educational material provision.Los materiales educativos, particularmente los textos escolares, resultan fundamentales para propiciar aprendizajes, sobre todo cuando las condiciones en que se desenvuelve la escolaridad son precarias. El Perú ha probado diversos modelos de dotación de materiales a partir de la década de 1990 y, a pesar de las diferencias entre dichos modelos, resulta común el poco impacto que tienen esos materiales en los logros de aprendizaje de los estudiantes. Las autoras proponen que ello resulta de la ausencia de capacitación a los docentes en cómo usarlos, lo cual debería ser un elemento indispensable en cualquier modelo de dotación de textos que se adopte.Universidad del Pacífico2013-01-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/67510.21678/apuntes.72.675Apuntes. Social Sciences Journal; Apuntes 72: Educación. Calidad y procesos; 57-83Apuntes. Revista de ciencias sociales; Apuntes 72: Educación. Calidad y procesos; 57-832223-17570252-1865reponame:Revistas - Universidad del Pacíficoinstname:Universidad del Pacíficoinstacron:UPspahttps://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/675/674Derechos de autor 2017 Apunteshttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.revistas.up.edu.pe:article/6752018-03-26T23:26:08Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Teacher Training, Educational Materials Usage, and Learning: Models of Educational Material Provision in Peru Capacitación docente, uso de materiales educativos y aprendizajes: los modelos de dotación de material educativo en el Perú |
| title |
Teacher Training, Educational Materials Usage, and Learning: Models of Educational Material Provision in Peru |
| spellingShingle |
Teacher Training, Educational Materials Usage, and Learning: Models of Educational Material Provision in Peru Eguren, Mariana |
| title_short |
Teacher Training, Educational Materials Usage, and Learning: Models of Educational Material Provision in Peru |
| title_full |
Teacher Training, Educational Materials Usage, and Learning: Models of Educational Material Provision in Peru |
| title_fullStr |
Teacher Training, Educational Materials Usage, and Learning: Models of Educational Material Provision in Peru |
| title_full_unstemmed |
Teacher Training, Educational Materials Usage, and Learning: Models of Educational Material Provision in Peru |
| title_sort |
Teacher Training, Educational Materials Usage, and Learning: Models of Educational Material Provision in Peru |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Eguren, Mariana Belaunde, Carolina de González, Natalia |
| author |
Eguren, Mariana |
| author_facet |
Eguren, Mariana Belaunde, Carolina de González, Natalia |
| author_role |
author |
| author2 |
Belaunde, Carolina de González, Natalia |
| author2_role |
author author |
| description |
Educational materials (textbooks in particular) are key for improving learning, especially in precarious school contexts. In the case of Peru, from 1990 on, the State has experimented with different models of educational material provision. In spite of their differences, they share a lack of impact in improving students’learning outcomes. The authors state that the problem stems from the absence of teacher training in how to use educational materials, which should be a core element of any model of educational material provision. |
| publishDate |
2013 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2013-01-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/675 10.21678/apuntes.72.675 |
| url |
https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/675 |
| identifier_str_mv |
10.21678/apuntes.72.675 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.up.edu.pe/index.php/apuntes/article/view/675/674 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2017 Apuntes http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2017 Apuntes http://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad del Pacífico |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad del Pacífico |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Apuntes. Social Sciences Journal; Apuntes 72: Educación. Calidad y procesos; 57-83 Apuntes. Revista de ciencias sociales; Apuntes 72: Educación. Calidad y procesos; 57-83 2223-1757 0252-1865 reponame:Revistas - Universidad del Pacífico instname:Universidad del Pacífico instacron:UP |
| instname_str |
Universidad del Pacífico |
| instacron_str |
UP |
| institution |
UP |
| reponame_str |
Revistas - Universidad del Pacífico |
| collection |
Revistas - Universidad del Pacífico |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1790892662122872832 |
| score |
13.982353 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).