Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences
Descripción del Articulo
Peer teaching is an educational methodology in which groups of students interact among each other. One group takes on the role of the educator and the other one takes on the role of the student, which benefits both of them. We report here the case of a program where this methodology was used by stud...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.upch.edu.pe:article/4122 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/4122 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| id |
REVUPCH_34d61388dd6fedec416287e52d64d9a7 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.upch.edu.pe:article/4122 |
| network_acronym_str |
REVUPCH |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciencesEnseñanza asistida por pares en una facultad de medicina de Lima, Perú. El caso de la Sociedad Estudiantil de Ciencias ClínicasLi Valverde, Valeria MarianaDámian Cárdenas, Mario EzzarGuillén-López, Otto BarnabyPeer teaching is an educational methodology in which groups of students interact among each other. One group takes on the role of the educator and the other one takes on the role of the student, which benefits both of them. We report here the case of a program where this methodology was used by students in a medical school in Lima, Peru, who were tutors of junior students from the same faculty. The activities and resources used in this methodology are also described.La enseñanza asistida por pares es una metodología educativa donde interactúan grupos de estudiantes. Una parte toma el rol de educador, y la otra toma el rol de alumno. Esto trae varios beneficios a ambas partes. Se presenta el caso de un programa donde se utiliza esta metodología, en el cual estudiantes de una facultad de Medicina en Lima, Perú toman el rol de tutores de estudiantes de años menores de la misma facultad. Se describen también sus actividades y los recursos académicos utilizados.Universidad Peruana Cayetano Heredia2022-01-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed articleArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/412210.20453/rmh.v32i4.4122Revista Médica Herediana; Vol. 32 No. 4 (2021): October-December; 246-251Revista Médica Herediana; Vol. 32 Núm. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 246-251Revista Medica Herediana; v. 32 n. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 246-2511729-214X1018-130Xreponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Herediainstname:Universidad Peruana Cayetano Herediainstacron:UPCHspahttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/4122/4657Derechos de autor 2022 Valeria Mariana Li Valverde, Mario Ezzar Dámian Cárdenas, Otto Barnaby Guillén-Lópezinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.upch.edu.pe:article/41222022-01-19T17:04:08Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences Enseñanza asistida por pares en una facultad de medicina de Lima, Perú. El caso de la Sociedad Estudiantil de Ciencias Clínicas |
| title |
Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences |
| spellingShingle |
Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences Li Valverde, Valeria Mariana |
| title_short |
Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences |
| title_full |
Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences |
| title_fullStr |
Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences |
| title_full_unstemmed |
Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences |
| title_sort |
Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Li Valverde, Valeria Mariana Dámian Cárdenas, Mario Ezzar Guillén-López, Otto Barnaby |
| author |
Li Valverde, Valeria Mariana |
| author_facet |
Li Valverde, Valeria Mariana Dámian Cárdenas, Mario Ezzar Guillén-López, Otto Barnaby |
| author_role |
author |
| author2 |
Dámian Cárdenas, Mario Ezzar Guillén-López, Otto Barnaby |
| author2_role |
author author |
| description |
Peer teaching is an educational methodology in which groups of students interact among each other. One group takes on the role of the educator and the other one takes on the role of the student, which benefits both of them. We report here the case of a program where this methodology was used by students in a medical school in Lima, Peru, who were tutors of junior students from the same faculty. The activities and resources used in this methodology are also described. |
| publishDate |
2022 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2022-01-19 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Peer-reviewed article Artículo evaluado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/4122 10.20453/rmh.v32i4.4122 |
| url |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/4122 |
| identifier_str_mv |
10.20453/rmh.v32i4.4122 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/4122/4657 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista Médica Herediana; Vol. 32 No. 4 (2021): October-December; 246-251 Revista Médica Herediana; Vol. 32 Núm. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 246-251 Revista Medica Herediana; v. 32 n. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 246-251 1729-214X 1018-130X reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia instname:Universidad Peruana Cayetano Heredia instacron:UPCH |
| instname_str |
Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| instacron_str |
UPCH |
| institution |
UPCH |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| collection |
Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846787120566370304 |
| score |
12.825565 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).