Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences

Descripción del Articulo

Peer teaching is an educational methodology in which groups of students interact among each other. One group takes on the role of the educator and the other one takes on the role of the student, which benefits both of them. We report here the case of a program where this methodology was used by stud...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Li Valverde, Valeria Mariana, Dámian Cárdenas, Mario Ezzar, Guillén-López, Otto Barnaby
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad Peruana Cayetano Heredia
Repositorio:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.upch.edu.pe:article/4122
Enlace del recurso:https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/4122
Nivel de acceso:acceso abierto
id REVUPCH_34d61388dd6fedec416287e52d64d9a7
oai_identifier_str oai:revistas.upch.edu.pe:article/4122
network_acronym_str REVUPCH
network_name_str Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
repository_id_str
spelling Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciencesEnseñanza asistida por pares en una facultad de medicina de Lima, Perú. El caso de la Sociedad Estudiantil de Ciencias ClínicasLi Valverde, Valeria MarianaDámian Cárdenas, Mario EzzarGuillén-López, Otto BarnabyPeer teaching is an educational methodology in which groups of students interact among each other. One group takes on the role of the educator and the other one takes on the role of the student, which benefits both of them. We report here the case of a program where this methodology was used by students in a medical school in Lima, Peru, who were tutors of junior students from the same faculty. The activities and resources used in this methodology are also described.La enseñanza asistida por pares es una metodología educativa donde interactúan grupos de estudiantes. Una parte toma el rol de educador, y la otra toma el rol de alumno. Esto trae varios beneficios a ambas partes. Se presenta el caso de un programa donde se utiliza esta metodología, en el cual estudiantes de una facultad de Medicina en Lima, Perú toman el rol de tutores de estudiantes de años menores de la misma facultad. Se describen también sus actividades y los recursos académicos utilizados.Universidad Peruana Cayetano Heredia2022-01-19info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionPeer-reviewed articleArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/412210.20453/rmh.v32i4.4122Revista Médica Herediana; Vol. 32 No. 4 (2021): October-December; 246-251Revista Médica Herediana; Vol. 32 Núm. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 246-251Revista Medica Herediana; v. 32 n. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 246-2511729-214X1018-130Xreponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Herediainstname:Universidad Peruana Cayetano Herediainstacron:UPCHspahttps://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/4122/4657Derechos de autor 2022 Valeria Mariana Li Valverde, Mario Ezzar Dámian Cárdenas, Otto Barnaby Guillén-Lópezinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.upch.edu.pe:article/41222022-01-19T17:04:08Z
dc.title.none.fl_str_mv Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences
Enseñanza asistida por pares en una facultad de medicina de Lima, Perú. El caso de la Sociedad Estudiantil de Ciencias Clínicas
title Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences
spellingShingle Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences
Li Valverde, Valeria Mariana
title_short Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences
title_full Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences
title_fullStr Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences
title_full_unstemmed Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences
title_sort Peer teaching in a school of medicine in Lima, Peru. The case of the student’s society of clinical sciences
dc.creator.none.fl_str_mv Li Valverde, Valeria Mariana
Dámian Cárdenas, Mario Ezzar
Guillén-López, Otto Barnaby
author Li Valverde, Valeria Mariana
author_facet Li Valverde, Valeria Mariana
Dámian Cárdenas, Mario Ezzar
Guillén-López, Otto Barnaby
author_role author
author2 Dámian Cárdenas, Mario Ezzar
Guillén-López, Otto Barnaby
author2_role author
author
description Peer teaching is an educational methodology in which groups of students interact among each other. One group takes on the role of the educator and the other one takes on the role of the student, which benefits both of them. We report here the case of a program where this methodology was used by students in a medical school in Lima, Peru, who were tutors of junior students from the same faculty. The activities and resources used in this methodology are also described.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-01-19
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Peer-reviewed article
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/4122
10.20453/rmh.v32i4.4122
url https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/4122
identifier_str_mv 10.20453/rmh.v32i4.4122
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.upch.edu.pe/index.php/RMH/article/view/4122/4657
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Cayetano Heredia
publisher.none.fl_str_mv Universidad Peruana Cayetano Heredia
dc.source.none.fl_str_mv Revista Médica Herediana; Vol. 32 No. 4 (2021): October-December; 246-251
Revista Médica Herediana; Vol. 32 Núm. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 246-251
Revista Medica Herediana; v. 32 n. 4 (2021): Octubre-Diciembre; 246-251
1729-214X
1018-130X
reponame:Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
instname:Universidad Peruana Cayetano Heredia
instacron:UPCH
instname_str Universidad Peruana Cayetano Heredia
instacron_str UPCH
institution UPCH
reponame_str Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
collection Revistas - Universidad Peruana Cayetano Heredia
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846787120566370304
score 12.825565
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).