Relación entre signos y síntomas de desordenes temporo-mandibulares y disarmonias oclusales en estudiantes de Odontología de la UNMSM

Descripción del Articulo

A clinical research was relized wirt the purpose to reloation TTM simptoms and occlusal discrepancy. 205 students of dentistry belonging to the Universidad Nacional Mayor de San Marcos (UNMSM Lima-Perú), male and female, with 22 years old as middle, was interrogated and examined to value articular s...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Arrollo Pérez, Carlos Alberto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2001
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/3492
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/odont/article/view/3492
Nivel de acceso:acceso abierto
Descripción
Sumario:A clinical research was relized wirt the purpose to reloation TTM simptoms and occlusal discrepancy. 205 students of dentistry belonging to the Universidad Nacional Mayor de San Marcos (UNMSM Lima-Perú), male and female, with 22 years old as middle, was interrogated and examined to value articular sound and pain (articular and/or muscular origin); besides the Peter Dawson's technique was used to detect the occlusal discprepancy. The results was analyse through the programs EPI INFO 6.0 and SPSS(FW)the results shows: A prevalence 46.8% of TTM. Significant results between: TTM sympton and nonworking side interference TTM sympton and cross bite TTM sympton and dental attrition (temporal and masseter) TTM sympton wasgrowing accord to academic oeriod, maybe anxiety play an important rol in these disorders.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).