Determinantes del proceso de emprendimiento empresarial femenino en el Perú

Descripción del Articulo

This article aims to identify the variables that determine the probability that the adult Peruvian woman head and householder decides to start any business or own enterprise. With information from the National Household Survey (ENAHO), using the econometric technique of logit model and odds ratios,...

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Detalles Bibliográficos
Autores: León Mendoza, Juan, Huari Leasaski, David
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/9000
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/econo/article/view/9000
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Emprendimiento
emprendimiento femenino.
Entrepreneurship
female entrepreneurship.
Descripción
Sumario:This article aims to identify the variables that determine the probability that the adult Peruvian woman head and householder decides to start any business or own enterprise. With information from the National Household Survey (ENAHO), using the econometric technique of logit model and odds ratios, we find that the probability that a woman start a business is determined, in a direct sense, by age, personal social capital, the family size; and, conversely, the level of education attained and household per capita income.
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