Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools

Descripción del Articulo

The analysis and strategic formulation is a strategic assessment and preparation process of designing the future of industry, business or enterprise. The goal is to develop some elements for discussion and unification of several directives conceptions. The phases of strategic analysis are five: 1) I...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Acevedo Borrego, Adolfo, Linares Barrantes, Carolina, Cachay Boza, Orestes
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2010
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/6148
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6148
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Strategic analysis
strategy formulation
strategic decision.
Análisis estratégico
formulación estratégica
decisión estratégica
id REVUNMSM_b966d57149782af688f3a712b8f1e40b
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/6148
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling Model of strategic analysis and formulation. Using matrix toolsModelo de análisis y formulación estratégica. Empleando herramientas matricialesAcevedo Borrego, AdolfoLinares Barrantes, CarolinaCachay Boza, OrestesStrategic analysisstrategy formulationstrategic decision.Análisis estratégicoformulación estratégicadecisión estratégicaThe analysis and strategic formulation is a strategic assessment and preparation process of designing the future of industry, business or enterprise. The goal is to develop some elements for discussion and unification of several directives conceptions. The phases of strategic analysis are five: 1) Input phase, summarizes initial data and raises the company’s strategic position and products, 2) Analysis phase, integrates external and internal factors and raises strategic alternatives, 3) Output phase consolidate all strategies considering their technical feasibility, 4) Qualifying phase of the alternatives that fulfill the condition F + D and create value, 5) Evaluation and decision, choosing strategies that deliver value to the company. The expected result considers that, from an initial situation where analysis and long-term projection of insufficient or non-existent it passes to new situation where it has right tools for the preparation and choice of strategies feasible and desirable.El análisis y formulación estratégica es un proceso de evaluación y preparación del diseño del futuro de un sector, un negocio o una empresa. El objetivo es elaborar los elementos para la discusión y unificación de las diversas concepciones directivas. Las fases del análisis estratégico son cinco: 1) Fase de entrada, resume la data inicial y plantea la posición estratégica de empresa y productos; 2) Fase de análisis, integra factores externos e internos y plantea las alternativas estratégicas; 3) Fase de salida, consolida las estrategias considerando su factibilidad técnica; 4) Fase de calificación de las alternativas que cumplen la condición de factibilidad y deseabilidad; 5) Evaluación y decisión, eligiendo estrategias que generan valor a la empresa. El resultado esperado considera que, de una situación inicial donde el análisis y la proyección de largo plazo son insuficientes o inexistentes, se llega a una nueva situación donde se poseen las herramientas adecuadas para la preparación y elección de estrategias factibles y deseables.Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2010-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/614810.15381/idata.v13i1.6148Industrial Data; Vol. 13 No. 1 (2010); 009-017Industrial Data; Vol. 13 Núm. 1 (2010); 009-0171810-99931560-9146reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6148/5338Derechos de autor 2010 Adolfo Acevedo Borrego, Carolina Linares Barrantes, Orestes Cachay Bozahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/61482020-06-13T20:04:37Z
dc.title.none.fl_str_mv Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools
Modelo de análisis y formulación estratégica. Empleando herramientas matriciales
title Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools
spellingShingle Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools
Acevedo Borrego, Adolfo
Strategic analysis
strategy formulation
strategic decision.
Análisis estratégico
formulación estratégica
decisión estratégica
title_short Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools
title_full Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools
title_fullStr Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools
title_full_unstemmed Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools
title_sort Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools
dc.creator.none.fl_str_mv Acevedo Borrego, Adolfo
Linares Barrantes, Carolina
Cachay Boza, Orestes
author Acevedo Borrego, Adolfo
author_facet Acevedo Borrego, Adolfo
Linares Barrantes, Carolina
Cachay Boza, Orestes
author_role author
author2 Linares Barrantes, Carolina
Cachay Boza, Orestes
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Strategic analysis
strategy formulation
strategic decision.
Análisis estratégico
formulación estratégica
decisión estratégica
topic Strategic analysis
strategy formulation
strategic decision.
Análisis estratégico
formulación estratégica
decisión estratégica
description The analysis and strategic formulation is a strategic assessment and preparation process of designing the future of industry, business or enterprise. The goal is to develop some elements for discussion and unification of several directives conceptions. The phases of strategic analysis are five: 1) Input phase, summarizes initial data and raises the company’s strategic position and products, 2) Analysis phase, integrates external and internal factors and raises strategic alternatives, 3) Output phase consolidate all strategies considering their technical feasibility, 4) Qualifying phase of the alternatives that fulfill the condition F + D and create value, 5) Evaluation and decision, choosing strategies that deliver value to the company. The expected result considers that, from an initial situation where analysis and long-term projection of insufficient or non-existent it passes to new situation where it has right tools for the preparation and choice of strategies feasible and desirable.
publishDate 2010
dc.date.none.fl_str_mv 2010-07-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6148
10.15381/idata.v13i1.6148
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6148
identifier_str_mv 10.15381/idata.v13i1.6148
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6148/5338
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2010 Adolfo Acevedo Borrego, Carolina Linares Barrantes, Orestes Cachay Boza
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2010 Adolfo Acevedo Borrego, Carolina Linares Barrantes, Orestes Cachay Boza
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
publisher.none.fl_str_mv Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos
dc.source.none.fl_str_mv Industrial Data; Vol. 13 No. 1 (2010); 009-017
Industrial Data; Vol. 13 Núm. 1 (2010); 009-017
1810-9993
1560-9146
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238299372093440
score 13.893769
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).