Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools
Descripción del Articulo
The analysis and strategic formulation is a strategic assessment and preparation process of designing the future of industry, business or enterprise. The goal is to develop some elements for discussion and unification of several directives conceptions. The phases of strategic analysis are five: 1) I...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2010 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/6148 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6148 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Strategic analysis strategy formulation strategic decision. Análisis estratégico formulación estratégica decisión estratégica |
| id |
REVUNMSM_b966d57149782af688f3a712b8f1e40b |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/6148 |
| network_acronym_str |
REVUNMSM |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Model of strategic analysis and formulation. Using matrix toolsModelo de análisis y formulación estratégica. Empleando herramientas matricialesAcevedo Borrego, AdolfoLinares Barrantes, CarolinaCachay Boza, OrestesStrategic analysisstrategy formulationstrategic decision.Análisis estratégicoformulación estratégicadecisión estratégicaThe analysis and strategic formulation is a strategic assessment and preparation process of designing the future of industry, business or enterprise. The goal is to develop some elements for discussion and unification of several directives conceptions. The phases of strategic analysis are five: 1) Input phase, summarizes initial data and raises the company’s strategic position and products, 2) Analysis phase, integrates external and internal factors and raises strategic alternatives, 3) Output phase consolidate all strategies considering their technical feasibility, 4) Qualifying phase of the alternatives that fulfill the condition F + D and create value, 5) Evaluation and decision, choosing strategies that deliver value to the company. The expected result considers that, from an initial situation where analysis and long-term projection of insufficient or non-existent it passes to new situation where it has right tools for the preparation and choice of strategies feasible and desirable.El análisis y formulación estratégica es un proceso de evaluación y preparación del diseño del futuro de un sector, un negocio o una empresa. El objetivo es elaborar los elementos para la discusión y unificación de las diversas concepciones directivas. Las fases del análisis estratégico son cinco: 1) Fase de entrada, resume la data inicial y plantea la posición estratégica de empresa y productos; 2) Fase de análisis, integra factores externos e internos y plantea las alternativas estratégicas; 3) Fase de salida, consolida las estrategias considerando su factibilidad técnica; 4) Fase de calificación de las alternativas que cumplen la condición de factibilidad y deseabilidad; 5) Evaluación y decisión, eligiendo estrategias que generan valor a la empresa. El resultado esperado considera que, de una situación inicial donde el análisis y la proyección de largo plazo son insuficientes o inexistentes, se llega a una nueva situación donde se poseen las herramientas adecuadas para la preparación y elección de estrategias factibles y deseables.Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos2010-07-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/614810.15381/idata.v13i1.6148Industrial Data; Vol. 13 No. 1 (2010); 009-017Industrial Data; Vol. 13 Núm. 1 (2010); 009-0171810-99931560-9146reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6148/5338Derechos de autor 2010 Adolfo Acevedo Borrego, Carolina Linares Barrantes, Orestes Cachay Bozahttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/61482020-06-13T20:04:37Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools Modelo de análisis y formulación estratégica. Empleando herramientas matriciales |
| title |
Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools |
| spellingShingle |
Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools Acevedo Borrego, Adolfo Strategic analysis strategy formulation strategic decision. Análisis estratégico formulación estratégica decisión estratégica |
| title_short |
Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools |
| title_full |
Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools |
| title_fullStr |
Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools |
| title_full_unstemmed |
Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools |
| title_sort |
Model of strategic analysis and formulation. Using matrix tools |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Acevedo Borrego, Adolfo Linares Barrantes, Carolina Cachay Boza, Orestes |
| author |
Acevedo Borrego, Adolfo |
| author_facet |
Acevedo Borrego, Adolfo Linares Barrantes, Carolina Cachay Boza, Orestes |
| author_role |
author |
| author2 |
Linares Barrantes, Carolina Cachay Boza, Orestes |
| author2_role |
author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Strategic analysis strategy formulation strategic decision. Análisis estratégico formulación estratégica decisión estratégica |
| topic |
Strategic analysis strategy formulation strategic decision. Análisis estratégico formulación estratégica decisión estratégica |
| description |
The analysis and strategic formulation is a strategic assessment and preparation process of designing the future of industry, business or enterprise. The goal is to develop some elements for discussion and unification of several directives conceptions. The phases of strategic analysis are five: 1) Input phase, summarizes initial data and raises the company’s strategic position and products, 2) Analysis phase, integrates external and internal factors and raises strategic alternatives, 3) Output phase consolidate all strategies considering their technical feasibility, 4) Qualifying phase of the alternatives that fulfill the condition F + D and create value, 5) Evaluation and decision, choosing strategies that deliver value to the company. The expected result considers that, from an initial situation where analysis and long-term projection of insufficient or non-existent it passes to new situation where it has right tools for the preparation and choice of strategies feasible and desirable. |
| publishDate |
2010 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2010-07-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6148 10.15381/idata.v13i1.6148 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6148 |
| identifier_str_mv |
10.15381/idata.v13i1.6148 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/idata/article/view/6148/5338 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2010 Adolfo Acevedo Borrego, Carolina Linares Barrantes, Orestes Cachay Boza https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2010 Adolfo Acevedo Borrego, Carolina Linares Barrantes, Orestes Cachay Boza https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| publisher.none.fl_str_mv |
Facultad de Ingeniería Industrial, Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Industrial Data; Vol. 13 No. 1 (2010); 009-017 Industrial Data; Vol. 13 Núm. 1 (2010); 009-017 1810-9993 1560-9146 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1795238299372093440 |
| score |
13.893769 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).