Quality of college teaching: student/docent relationship
Descripción del Articulo
The quality of university education in Peru is governed by the Board of Evaluation, Accreditation and Certification of Quality University Education (CONEAU). The assessment sheet CONEAU in the medical career, has 98 qualification standards, of which No. 33 is related to the number of students per te...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2016 |
| Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/11557 |
| Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/11557 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| id |
REVUNMSM_5f53ab456625fabd3615f6bed8ee0173 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.csi.unmsm:article/11557 |
| network_acronym_str |
REVUNMSM |
| network_name_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Quality of college teaching: student/docent relationshipCalidad de enseñanza universitaria: relación estudiante/docenteOrellana Cuellar, LauraIpenza Macedo, DavidCoronado-Quispe, JoelThe quality of university education in Peru is governed by the Board of Evaluation, Accreditation and Certification of Quality University Education (CONEAU). The assessment sheet CONEAU in the medical career, has 98 qualification standards, of which No. 33 is related to the number of students per teacher in the theories and practices of laboratory or clinical practice (1). In recent years, the number of vacancies offered this career is on the rise. It is therefore necessary to determine this relationship to assess the quality of development of teaching medical student at the National University of San Marcos (San Marcos) is, according to this indicator (2).La calidad de educación universitaria en el Perú se rige por el Consejo de Evaluación, Acreditación y Certificación de la Calidad de la Educación Superior Universitaria (CONEAU). La ficha de evaluación de la CONEAU, en la carrera de Medicina, cuenta con 98 estándares de calificación, de los cuales el N° 33 está relacionado al número de estudiantes por docentes en las teorías y prácticas de laboratorio o prácticas clínicas (1). Durante los últimos años, la cantidad de vacantes ofrecidas de esta carrera se encuentra en aumento. Por este motivo es preciso determinar dicha relación para evaluar la calidad del desarrollo de enseñanza que el estudiante de medicina de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos (UNMSM) recibe, de acuerdo a este indicador (2).Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Medicina Humana2016-03-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/1155710.15381/anales.v77i1.11557Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 77 No. 1 (2016); 65-66Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 77 Núm. 1 (2016); 65-661609-94191025-5583reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/11557/10458Derechos de autor 2016 Laura Orellana Cuellar, David Ipenza Macedo, Joel Coronado-Quispehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/115572020-04-17T09:47:44Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Quality of college teaching: student/docent relationship Calidad de enseñanza universitaria: relación estudiante/docente |
| title |
Quality of college teaching: student/docent relationship |
| spellingShingle |
Quality of college teaching: student/docent relationship Orellana Cuellar, Laura |
| title_short |
Quality of college teaching: student/docent relationship |
| title_full |
Quality of college teaching: student/docent relationship |
| title_fullStr |
Quality of college teaching: student/docent relationship |
| title_full_unstemmed |
Quality of college teaching: student/docent relationship |
| title_sort |
Quality of college teaching: student/docent relationship |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Orellana Cuellar, Laura Ipenza Macedo, David Coronado-Quispe, Joel |
| author |
Orellana Cuellar, Laura |
| author_facet |
Orellana Cuellar, Laura Ipenza Macedo, David Coronado-Quispe, Joel |
| author_role |
author |
| author2 |
Ipenza Macedo, David Coronado-Quispe, Joel |
| author2_role |
author author |
| description |
The quality of university education in Peru is governed by the Board of Evaluation, Accreditation and Certification of Quality University Education (CONEAU). The assessment sheet CONEAU in the medical career, has 98 qualification standards, of which No. 33 is related to the number of students per teacher in the theories and practices of laboratory or clinical practice (1). In recent years, the number of vacancies offered this career is on the rise. It is therefore necessary to determine this relationship to assess the quality of development of teaching medical student at the National University of San Marcos (San Marcos) is, according to this indicator (2). |
| publishDate |
2016 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2016-03-14 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/11557 10.15381/anales.v77i1.11557 |
| url |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/11557 |
| identifier_str_mv |
10.15381/anales.v77i1.11557 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/11557/10458 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Laura Orellana Cuellar, David Ipenza Macedo, Joel Coronado-Quispe https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Laura Orellana Cuellar, David Ipenza Macedo, Joel Coronado-Quispe https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Medicina Humana |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Medicina Humana |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 77 No. 1 (2016); 65-66 Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 77 Núm. 1 (2016); 65-66 1609-9419 1025-5583 reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos instacron:UNMSM |
| instname_str |
Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| instacron_str |
UNMSM |
| institution |
UNMSM |
| reponame_str |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| collection |
Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1795238255321415680 |
| score |
13.92416 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).