Quality of college teaching: student/docent relationship

Descripción del Articulo

The quality of university education in Peru is governed by the Board of Evaluation, Accreditation and Certification of Quality University Education (CONEAU). The assessment sheet CONEAU in the medical career, has 98 qualification standards, of which No. 33 is related to the number of students per te...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Orellana Cuellar, Laura, Ipenza Macedo, David, Coronado-Quispe, Joel
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.csi.unmsm:article/11557
Enlace del recurso:https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/11557
Nivel de acceso:acceso abierto
id REVUNMSM_5f53ab456625fabd3615f6bed8ee0173
oai_identifier_str oai:ojs.csi.unmsm:article/11557
network_acronym_str REVUNMSM
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository_id_str
spelling Quality of college teaching: student/docent relationshipCalidad de enseñanza universitaria: relación estudiante/docenteOrellana Cuellar, LauraIpenza Macedo, DavidCoronado-Quispe, JoelThe quality of university education in Peru is governed by the Board of Evaluation, Accreditation and Certification of Quality University Education (CONEAU). The assessment sheet CONEAU in the medical career, has 98 qualification standards, of which No. 33 is related to the number of students per teacher in the theories and practices of laboratory or clinical practice (1). In recent years, the number of vacancies offered this career is on the rise. It is therefore necessary to determine this relationship to assess the quality of development of teaching medical student at the National University of San Marcos (San Marcos) is, according to this indicator (2).La calidad de educación universitaria en el Perú se rige por el Consejo de Evaluación, Acreditación y Certificación de la Calidad de la Educación Superior Universitaria (CONEAU). La ficha de evaluación de la CONEAU, en la carrera de Medicina, cuenta con 98 estándares de calificación, de los cuales el N° 33 está relacionado al número de estudiantes por docentes en las teorías y prácticas de laboratorio o prácticas clínicas (1). Durante los últimos años, la cantidad de vacantes ofrecidas de esta carrera se encuentra en aumento. Por este motivo es preciso determinar dicha relación para evaluar la calidad del desarrollo de enseñanza que el estudiante de medicina de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos (UNMSM) recibe, de acuerdo a este indicador (2).Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Medicina Humana2016-03-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/1155710.15381/anales.v77i1.11557Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 77 No. 1 (2016); 65-66Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 77 Núm. 1 (2016); 65-661609-94191025-5583reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstname:Universidad Nacional Mayor de San Marcosinstacron:UNMSMspahttps://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/11557/10458Derechos de autor 2016 Laura Orellana Cuellar, David Ipenza Macedo, Joel Coronado-Quispehttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.csi.unmsm:article/115572020-04-17T09:47:44Z
dc.title.none.fl_str_mv Quality of college teaching: student/docent relationship
Calidad de enseñanza universitaria: relación estudiante/docente
title Quality of college teaching: student/docent relationship
spellingShingle Quality of college teaching: student/docent relationship
Orellana Cuellar, Laura
title_short Quality of college teaching: student/docent relationship
title_full Quality of college teaching: student/docent relationship
title_fullStr Quality of college teaching: student/docent relationship
title_full_unstemmed Quality of college teaching: student/docent relationship
title_sort Quality of college teaching: student/docent relationship
dc.creator.none.fl_str_mv Orellana Cuellar, Laura
Ipenza Macedo, David
Coronado-Quispe, Joel
author Orellana Cuellar, Laura
author_facet Orellana Cuellar, Laura
Ipenza Macedo, David
Coronado-Quispe, Joel
author_role author
author2 Ipenza Macedo, David
Coronado-Quispe, Joel
author2_role author
author
description The quality of university education in Peru is governed by the Board of Evaluation, Accreditation and Certification of Quality University Education (CONEAU). The assessment sheet CONEAU in the medical career, has 98 qualification standards, of which No. 33 is related to the number of students per teacher in the theories and practices of laboratory or clinical practice (1). In recent years, the number of vacancies offered this career is on the rise. It is therefore necessary to determine this relationship to assess the quality of development of teaching medical student at the National University of San Marcos (San Marcos) is, according to this indicator (2).
publishDate 2016
dc.date.none.fl_str_mv 2016-03-14
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/11557
10.15381/anales.v77i1.11557
url https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/11557
identifier_str_mv 10.15381/anales.v77i1.11557
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/anales/article/view/11557/10458
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Laura Orellana Cuellar, David Ipenza Macedo, Joel Coronado-Quispe
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Laura Orellana Cuellar, David Ipenza Macedo, Joel Coronado-Quispe
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Medicina Humana
publisher.none.fl_str_mv Universidad Nacional Mayor de San Marcos, Facultad de Medicina Humana
dc.source.none.fl_str_mv Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 77 No. 1 (2016); 65-66
Anales de la Facultad de Medicina; Vol. 77 Núm. 1 (2016); 65-66
1609-9419
1025-5583
reponame:Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instname:Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron:UNMSM
instname_str Universidad Nacional Mayor de San Marcos
instacron_str UNMSM
institution UNMSM
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
collection Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795238255321415680
score 13.92416
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).