Coping with stress and psychological well-being in university students from Lima and Huancayo
Descripción del Articulo
The present study aimed to establish the relationship between ways of coping with stress and psychological well-being. A sample of 934 university students from Lima and Huancayo, 16 to 22 years old, was used. Two were the instruments applied: the COPE Inventory (Carver, Scheir y Weintraub, 1989), ab...
Autores: | , , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Repositorio: | Revistas - Universidad Nacional Mayor de San Marcos |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.csi.unmsm:article/12894 |
Enlace del recurso: | https://revistasinvestigacion.unmsm.edu.pe/index.php/psico/article/view/12894 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | coping stress psychological well-being problem-focused emotion - focused afrontamiento estrés bienestar psicológico centrado en el problema centrado en la emoción |
Sumario: | The present study aimed to establish the relationship between ways of coping with stress and psychological well-being. A sample of 934 university students from Lima and Huancayo, 16 to 22 years old, was used. Two were the instruments applied: the COPE Inventory (Carver, Scheir y Weintraub, 1989), about coping with stress strategies, adapted to peruvian context. And the Scales of Psychological Well-Being (SPWB), by Carol Ryff (1989), adapted to Peruvian context by Leal and Silva (2010). The results showed that there is a direct and significant relationship between problem-focused and emotion- focused coping with stress strategies and psychological well-being, while other coping strategies obtained a significant but indirect relationship. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).